Musje... + update
- Rob Olivier
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Man
Mooie foto met mooi licht en een goede scherpte. 
Tip: Rechts had er een stukje af gemogen waardoor de vogel minder centraal komt te staan.
Tip: Rechts had er een stukje af gemogen waardoor de vogel minder centraal komt te staan.
- Rob Olivier
- Lid

Als je de foto meer ruimte geeft in de kijkrichting van de vogel (of wie of wat het onderwerp dan ook is) geeft dat de foto meer kracht en is prettiger om naar te kijken.Matthijs schreef:Ik probeer de vogels altijd precies in het midden te fotograferen, dat kan ik beter niet doen?
De update toont m.i. stukken beter.
- Matthijs
- Lid

Mooi!Hans v Ee schreef:Update wel beter. Gr. Hans.
Rob Olivier schreef:Als je de foto meer ruimte geeft in de kijkrichting van de vogel (of wie of wat het onderwerp dan ook is) geeft dat de foto meer kracht en is prettiger om naar te kijken.Matthijs schreef:Ik probeer de vogels altijd precies in het midden te fotograferen, dat kan ik beter niet doen?
Bedankt voor de tip! Maar kun je dan wel goed scherpstellen?
- bobross
- Lid

- Bezwaar bewerken: Ja
je kan het scherpstelpunt verplaatsen in je zoeker , maar ook gewoon in het midden houden waar hij ( bij mijn canon tenminste) sneller auto focust , en dan een beetje knippen in fotobewerkingsprogramma zodat hij wat minder centraal staatMatthijs schreef:Mooi!Hans v Ee schreef:Update wel beter. Gr. Hans.![]()
Rob Olivier schreef:Als je de foto meer ruimte geeft in de kijkrichting van de vogel (of wie of wat het onderwerp dan ook is) geeft dat de foto meer kracht en is prettiger om naar te kijken.Matthijs schreef:Ik probeer de vogels altijd precies in het midden te fotograferen, dat kan ik beter niet doen?
Bedankt voor de tip! Maar kun je dan wel goed scherpstellen?
- Erik Symoens
- Lid

- Contacteer:
Update oogt beter.... 
- Tony
- Lid

- Geslacht: Vrouw
- Contacteer:
een update is beter als je die onder je eerste foto plaatst
dat kun je doen door op bewerk te klikken onder de bovenste foto en dan kun je de update er bij plaatsen , ook proberen om altijd hetzelfde formaat aan te houden, weet je dat voor een volgende keer
dat kun je doen door op bewerk te klikken onder de bovenste foto en dan kun je de update er bij plaatsen , ook proberen om altijd hetzelfde formaat aan te houden, weet je dat voor een volgende keer
- Ron62
- Moderator
Update is inderdaad beter, Musje staat er netjes op.
Misschien de Mus nog iets oplichten zoals Jan al aangaf.
Misschien de Mus nog iets oplichten zoals Jan al aangaf.
Je hebt dus alleen het kleine formaat die hier staat nog en je bent alle grote bestanden kwijt?Matthijs schreef:Aan het formaat kon ik helaas niks doen, ik had maar 1 van deze foto. Ik was hem ook vergeten een kopie van te maken