Mijn eerste landschap
- Rob Olivier
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Man
Gefeliciteerd met je TC! 
Dus vooral doorgaan Bas.
Dus vooral doorgaan Bas.
- flipjetiel44
- Lid

ja en om 8.41 in de ochtend.Bas schreef:Dank voor jullie leuke reacties, en vanzelfsprekend voor de TC![]()
Motiveert alleen maar meer om verder te gaan in het fotograferen van landschappen.
@Henry:
Sluitertijd: 6 sec.
Diafragma: F/22
ISO100
-2 stops onderbelicht
Op 16mm
Als dit je eerste ls foto is dan kunnen wij nog heel wat fraais van je verwachten.
- Henry
- Lid

Ik had al zo'n voorgevoel toen ik mijn vraag op mijn IPad typteBas schreef:Dank voor jullie leuke reacties, en vanzelfsprekend voor de TC![]()
Motiveert alleen maar meer om verder te gaan in het fotograferen van landschappen.
@Henry:
Sluitertijd: 6 sec.
Diafragma: F/22
ISO100
-2 stops onderbelicht
Op 16mm
Een tip: met een diafragma van f/22 heb je wel een grote scherptediepte, maar begin je ook last van difractie te krijgen. Diffractie is het afbuigen van een golf langs een ondoordringbaar obstakel.
Wat dit doet met een foto kun je hier zien. Hier kun je zelfs met het diafragma spelen en het effect bekijken. In dit geval is "Meer" dus niet altijd "Beter". "Ken" vertelt ons dat "Most lenses are their sharpest from two stops below maximum to about f/8. Avoid apertures smaller than f/8 because diffraction softens them".
Hier nog een artikel van Ken over het selecteren van het scherpste diafragma.
Tot slot: Ik neem aan dat je wel hebt scherpgesteld op de hyperfocale afstand.
- barrydenouden
- Lid

Ook ik vind hem mooi!
Prachtige kleuren zeg!!
Prachtige kleuren zeg!!