[/URL]Hier heb ik een andere foto met wat meer omgeving en niet zo overbelicht en wat minder rommelig
[/URL]Dit is één zonder flits
Dit is natuurlijk geen detailfoto meer
iso 100 f/2,8 1/50
[/URL]

[/URL]
[/URL]
[/URL]

Henry schreef:Overbelicht (nr 1), onscherp (nr 2) en te groen (nr3). Als je deze beestjes bij de hand hebt, gewoon een nieuwe poging doen.
Plaats je exif erbij, want dan kunnen we je tips geven.
Je hebt een Nikon P90
De exif van je foto's leert ons het volgende:
foto 1: 1/2000s f/8.0 ISO100 7.3mm (35mm eq:41mm) Flash, Auto White Balance: Auto Exposure Program: Manual
foto 2: 1/2000s f/8.0 ISO100 7.3mm (35mm eq:41mm) Flash, Auto White Balance: Auto Exposure Program: Manual
foto 3: 1/50s f/2.8 ISO100 4.6mm (35mm eq:26mm) Flash: No Flash, Compulsory Exposure Program: Manual
Waar ik benieuwd naar ben: waarom heb je voor deze instellingen gekozen?

Henry schreef:De exif informatie zit in je foto en haal je er uit met een exif reader. Is gratis van het internet te downloaden. Even zoeken, downloaden en voila
PS: ik heb in mijn vorige post een bewerkte versie van je foto nr 3 geplaatst, maar jij was sneller met reageren.
Neem even de instellingen van foto nr 3
1/50s f/2.8 ISO100 4.6mm (35mm eq:26mm) Flash: No Flash, Compulsory Exposure Program: Manual White Balance: Auto
Je fotografeert in Manual mode. Waarom? Ik maak 99,99% van mijn foto's in de A-mode (diafragmavoorkeuze stand).
Je kiest voor iso 100. Bij iso 200 moet je volgens mij ook nog goede foto's kunnen maken. Het voordeel is dat je diafragma ietsje meer dicht kan worden gezet voor een betere scherptediepte.
De witbalans heb je op automatisch staan. Licht van een aquarium is bijna nooit wit licht. Wellicht even kijken welke andere witbalans instelling betere (neutralere) resultaten geeft.