iso 800
F7,1
30 sec
10 ND

Witbalans staat op automatisch, daar heb ik niet aangesleuteld. Verder is de opname tegen 17.00 genomen en dan is het daar al bijna donker! Zeker met het sombere weer wat we die dag hadden. Ik ben nu al meerdere keren daar geweest en de kleuren zijn gewoon anders dan bij ons. Zachter, helderder en maar ook zeker blauwer. Als ik hieraan ga knoeien dan haal ik ook mijn inziens de sfeer uit de foto. Dan wordt hij een stuk grijzer en in mijn ogen saaier...dus heb ik daar maar niet voor gekozen.Fotosmurf schreef:Mooi blauw is niet lelijk.
Ik vind het een mooie serene plaat.
Henry, ik weet niet goed wat je bedoelt met zweven.....Ik zelf sta op een spekgladde rots, met de voeten tussen hele grote harde wortels die door golfslag op het strand zijn gekomen. En dan ook nog ik het koude water. Echt veel ruimte om een andere compositie te maken had ik niet. Dit was al spannend genoeg!Henry schreef:Lekker sfeertje, maar de foto lijkt door de combinatie van ingenomen standpunt en bereikt effect door lange sluitertijd wat te zweven.

Eugg, hoe stel jij normaal gesproken je witbalans in als je dit soort opnames maakt? Die kleurtjes horen mijn inziens bij het land, ben blij dat iemand dit herkent en bevestigd.Eugg schreef:Ja deze kleurtjes herken ik wel![]()
Vind hem erg sfeervol
Maurice..kan je niet helemaal volgen met 1:1 crop vanaf links.....bedoel je dat je hem vierkant zou maken?Maurice78 schreef:fraai fraai fraai
de onbalans waar over gepraat wordt zou misschien opgelost kunnen worden
met een 1:1 crop vanaf links.
had k al gezegt dat deze erg fraai is !!!