close-up

Onze gevederde vrienden
Plaats reactie
Eelke
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Contacteer:

close-up

Bericht Geplaatst:

Feedback en tips altijd welkom!

Afbeelding
Omhoog Profiel Website Foto's
Hans v Ee
Lid
Lid

Re: close-up

Bericht Geplaatst:

Mooie kop!!! Gr. Hans.
Omhoog Profiel Foto's
__Erik__
Lid
Lid
Contacteer:

close-up

Bericht Geplaatst:

Dat heeft ie vast, maar dat blijkt niet zo uit deze plaat, ik zie heel veel ruis en ontzettend weinig scherpte, sorry Eelke, kan er weinig meer van maken :)
Eelke
Lid
Lid
Contacteer:

close-up

Bericht Geplaatst:

Mee eens Eric.. zit een beetje in een fotografiedipje denk ik... :(
__Erik__
Lid
Lid
Contacteer:

close-up

Bericht Geplaatst:

Het goede nieuws is dat iedereen daar zo nu en dan last van heeft, dus maak je er vooral niet druk om, gewoon even terug naar de basis en dan weer verder bouwen!

En als je gerichte vragen hebt, of je hebt last van bepaalde blokkades, gewoon hulp vragen op 't forum, desnoods in de babbelbox, komt 't vast goed!

Succes!
Henry
Lid
Lid

close-up

Bericht Geplaatst:

Een fraai beestje! Mooie kleuren in de kop, dus uitsnede is goed. Ik kan Erik wel volgen in zijn commentaar over het ontbreken van echte scherpte.

Als ik naar je Exif info kijk (1/1000s f/6.3 ISO800 250mm), dan zou dit ook zomaar aan je lens kunnen liggen. Met 1/1000s, f/6.3 en ISO800 zou je gewoon scherpte foto's met je Canon EOS 500D moeten kunnen maken.

Uit een [urk=https://tweakers.net/reviews/1219/6/can ... aties.html]test[/url] (gevonden op het internet) blijkt dat er t/m ISO400 geen ruis zichtbaar is en pas vanaf ISO800 wordt de foto iets wolliger. Ook houdt het dynamisch bereik van de EOS 500D zich bij ISO800 nog zeer goed staande, met volle kleuren. Pas bij 1600 neemt de kleurreproductie iets af en is voor het eerst wat ruis zichtbaar.

De EOS 500D biedt een aantal ruisreductieniveaus aan. Er is keuze voor 'low', 'standard' en 'strong', maar er kan ook voor worden gekozen om helemaal geen ruisreductie op de jpeg-bestanden toe te passen. Wellicht heb je je ruisreductieniveau te hoog staan.

Wellicht komt het door de lens, maar dat kan ik niet beoordelen omdat de exacte gegevens van je lens ontbreken. Als ik kijk hoe 75-300mm lenzen het er vanaf brengen, dan lijkt dit een goed lensje te zijn.
Omhoog Profiel Foto's
jan62
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Kan alleen maar volgen Eelke :)
Gr Jan
Omhoog Profiel Foto's
Eelke
Lid
Lid
Contacteer:

Re:

Bericht Geplaatst:

__Erik__ schreef:Het goede nieuws is dat iedereen daar zo nu en dan last van heeft, dus maak je er vooral niet druk om, gewoon even terug naar de basis en dan weer verder bouwen!

En als je gerichte vragen hebt, of je hebt last van bepaalde blokkades, gewoon hulp vragen op 't forum, desnoods in de babbelbox, komt 't vast goed!

Succes!
Dank je! :) (fijn om te lezen)
Eelke
Lid
Lid
Contacteer:

Re:

Bericht Geplaatst:

Henry schreef:Een fraai beestje! Mooie kleuren in de kop, dus uitsnede is goed. Ik kan Erik wel volgen in zijn commentaar over het ontbreken van echte scherpte.

Als ik naar je Exif info kijk (1/1000s f/6.3 ISO800 250mm), dan zou dit ook zomaar aan je lens kunnen liggen. Met 1/1000s, f/6.3 en ISO800 zou je gewoon scherpte foto's met je Canon EOS 500D moeten kunnen maken.

Uit een [urk=https://tweakers.net/reviews/1219/6/can ... aties.html]test[/url] (gevonden op het internet) blijkt dat er t/m ISO400 geen ruis zichtbaar is en pas vanaf ISO800 wordt de foto iets wolliger. Ook houdt het dynamisch bereik van de EOS 500D zich bij ISO800 nog zeer goed staande, met volle kleuren. Pas bij 1600 neemt de kleurreproductie iets af en is voor het eerst wat ruis zichtbaar.

De EOS 500D biedt een aantal ruisreductieniveaus aan. Er is keuze voor 'low', 'standard' en 'strong', maar er kan ook voor worden gekozen om helemaal geen ruisreductie op de jpeg-bestanden toe te passen. Wellicht heb je je ruisreductieniveau te hoog staan.

Wellicht komt het door de lens, maar dat kan ik niet beoordelen omdat de exacte gegevens van je lens ontbreken. Als ik kijk hoe 75-300mm lenzen het er vanaf brengen, dan lijkt dit een goed lensje te zijn.
Klopt iso op 800 is nog te doen. wil liever niet hoger dan dat.Weet ook niet hoeveel foto's de body heeft gemaakt kan ik helaas nergens terug vinden :( Maar het objectief werkt volgens mij wel naar behoren. Focus ligt volgens mij verder wel goed.. denk dat het voor 80% aan mij ligt.. maar ik weet het niet helemaal zeker.. Het is wel vervelend... maar merk dat het met mijn 50mm en 100mm wel beter gaat... dus misschien toch de lens.. Bedankt voor je reactie iig.
Matthijs
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Inderdaad is de scherpte niet optimaal. Verder ga ik met Erik mee.

Hier kun je een onbewerkte foto (ook niet verkleint) uploaden en dan komt er te staan hoeveel foto's je camera precies heeft gemaakt:

https://www.camerashuttercount.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Vogels”