Edit: ik denk eigenlijk toch niet dat 45 lumen genoeg gaat zijn.
Iemand tips voor een betaalbare goede zaklamp met flinke lichtsterkte en een ruim bereik?
Alvast bedankt!

Frans schreef:In dit filmpje krijg je een indruk over lumen en bereik en lichtopbrengst.
https://youtu.be/-Na-cAmauw0" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb hem komende week al nodig.bjornc schreef:Gewoon een cree t6 zaklamp bestellen.
Uit China vanaf 15 euro ongeveer, inclusief accu en lader.

Die heb ik (nog) niet helaas.Henry schreef:Je kunt natuurlijk ook gewoon je flitser meenemen (als je die hebt). Kost je hooguit een setje batterijen of wat stroom om de oplaadbare batterijen weer gevuld te krijgen.

Ik heb al twee torches besteld, maar een goed fietslicht is nooit verkeerd.Henry schreef:Oke, dan is een zaklamp inderdaad een alternatief. Let wel op dat de lichtopbrengst van een zaklamp minder is dan die van een flitser. Het is met beide apparaten sowieso experimenteren wat de beste "bewegingen" zijn, hoe lang en hoe vaak je moet belichten.
Op mijn mountainbike heb ik trouwens een xeccon S14 lamp (ik weet niet of deze nog te koop is, maar dan hebben ze gewoon een vervanger op de markt gebracht. Er zijn ook xeccon fietslampen met nog meer lumen...). Als je ook fietst, dan is zo'n lamp wellicht ook een optie. Kun je nog blijven gebruiken op je fiets als je een flitser hebt aangeschaft. Als je gewoon een zaklamp (torch) wilt hebben, die leveren ze ook. Ik heb mijn S14 via e-bay besteld.
Van de diverse xeccon-fietslampen zijn een flink aantal youtube filmpjes te vinden. Al zeg ik het zelf: spectaculair veel licht geven deze fietslampen...
Is dezelfde Chinese meuk als die Cree T6 zaklampenHenry schreef:Van de diverse xeccon-fietslampen zijn een flink aantal youtube filmpjes te vinden. Al zeg ik het zelf: spectaculair veel licht geven deze fietslampen...