Ik zou persoonlijk het onderste randje van de reling (?) eraf halen.
Het randje van de reling was ook het plan om dat er af te halen, maar ben ik vergeten. Je hebt dus gelijk . Het is geen HDR, maar tonemapping. Vond ik hier in bepaalde mate wel bij passen.
Humm, ik weet niet of ik toenmalige nu zo vind passen bij deze opname. De kleuren komen nogal vreemd over. Dit is weliswaar een kwestie van smaak, maar duidelijk niet de mijne.
Verder vind ik niet alleen het randje storend, maar ook de grote rotsblok rechts. Het is erg dominant en zit bovendien ook nog boven aan het kader vast. Vermoedelijk heb je dit blok gebruikt om enige referentiekader te hebben met de diepte? Ik denk dat het beter zou zijn zijn geweest om dit dan wat subtieler toe te passen. En ik zou graag zicht hebben op de gehele bocht in de moezel. Nee, voor mij is deze het niet.
Ach, dat je tonemapping niet mooi vindt mag van mij, maar je moet niet aankomen met vlekkerigheid, want dat is mijns inziens niet waar. Wanneer je dat in de wolken bedoelt, dan moet ik meedelen dat de wolkenpartij al vegerig was.
De rots geeft voor mij juist de extra diepte en heb ik bewust gekozen om mee te nemen in de compositie. Misschien niet alledaags.
De reling, ja, die had weg gemoeten, maar heb ik hiervoor al aangegeven.
Maar goed, zo heeft een ieder zijn of haar smaak.
Ik verkeer in tweestrijd:
- ik kan helemaal meevoelen met Matthijs
- aan de andere kant vind ik de lucht er niet beter op geworden
Wellicht dus de combinatie: wel toenmalige; iets minder voor de lucht