Tussen de onweersbuien heen toch nog een opname kunnen maken van dit voor mij onbekende insect
exif 60mm iso400 f11 1/80sec ... heb een langere sluitertijd gebruikt omdat het nogal bewolkt en donker was en omdat ik een relatief klein diafragma gebruikt heb
update ivm het te veel blauw
Bedankt voor het kijken en alle reacties zijn welkom
Laatst gewijzigd door Geert op 31 aug 2015 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Het lijkt me een nimf van een sprinkhaan, geen idee welke.
Maar wat een pracht van een foto met een mooie scherpte ondanks de sluitertijd en een fijne achtergrond ondanks het 'kleine' diafragma.
Je originele is wat donker.
Vind je bewerking niet zo geslaagd.
Poging gewaagd. Heb eerst zwart- en wit punt gezet door in levels per kleurkanaal het histogram links en rechts te vullen. Dat op overvloeimodus lichtsterkte.
Vervolgens in curven het geheel iets warmer gemaakt en wat groen uit het beestje verwijderd.
Het is zeker wat vind hem wel wat lichter en beter nu... maar wat je daar allemaal zegt... zwart punt wit punt enz.... neem me niet kwalijk maar dat is chinees voor mij
NikonP90 kijk eens naar je histogram per kleurkanaal. Dan zie je dat je zowel aan de donker als de lichte kant veel ruimte hebt.
Dat betekent dat er in je foto niet iets echt zwart is en ook niet iets echt wit is.
Vaak betekent dat ook dat je foto onder belicht is.
Wit- zwartpunt zijn termen die een beetje fotograaf die zelf bewerkt zou moeten kennen.