Ik ben gevraagd voor een avondfeest huwelijk te fotograferen. Zo van 18u tot rond 23u.
Geen ideale lichtomstandigheden dus. Ik neem mijn D750 + externe flitser (SB-700) mee. Samen met de lens 24-70mm 2.8. lijkt me dit ideaal!
Nu heb ik al een aantal zaken opgezocht en vond ik een heel interessant artikel (https://www.driesrengle.be/flitsfotogra ... rettyPhoto" onclick="window.open(this.href);return false;) ivm de instellingen van je camera. Men zegt dat je je sluitertijd zo laag mogelijk moet zetten (1/20), een diafragma van ongeveer F8 en inflitsen met je externe flitser.
Ik vind dit allemaal wel goed en wel, maar kan het niet laten dat ik me zo onveilig voel met zo'n lange sluitertijd! Zal alles wel scherp zijn? Op internet lees je van wel,... de externe flitser bevriest het onderwerp.
Ik heb even getest op onze poes
ISO 100
70mm
F 3.2
1/20mm
Externe flitser op automatische stand (2e gordijn heb ik gelezen maar ik vind niet hoe je dit moet instellen...)

Ik wil de vooral de sfeer met de gekleurde lichten op een avondfeest behouden en de openingsdans zo sereen mogelijk op foto zetten, zonder hard storend licht van een externe flitser.
Ik hoor heel graag jullie tips!!