Een geweldig evenement..........

Verslagen, reportage's e.d.
Plaats reactie
redone51
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw

Bericht Geplaatst:

Afgelopen juni had ik de eer om de "24 uur van de SamenLoop voor Hoop" te mogen fotograferen in Bergen op Zoom.

Het is een 24 uur durend wandelevenement waarmee geld wordt ingezameld voor KWF kankerbestrijding.
60 Teams die gevormd werden door 1100 mensen, liepen mee. Het werden 24 bijzondere uren, vol emoties, gezelligheid en saamhorigheid en stond symbool voor de voortdurende strijd tegen kanker. Iedereen kon meedoen, van jong naar oud en van fit naar niet fit. Het is vooral bedoeld om survivors (ex)kankerpatiënten een hart onder de riem te steken. Er was een kindersamenloop en een samenloop voor volwassenen.De kinderSamenLoop bracht € 7140,25 bij elkaar en in het totaal is er voor het KWF kankerfonds € 170.542,01 opgehaald.
Tijdens de nacht branden er duizenden kaarsen lang het parcours. Deze kaarsen staan in speciale kaarsenzakken, waarop mensen een persoonlijke boodschap schrijven; ter nagedachtenis aan de mensen die de strijd tegen kanker niet hebben kunnen winnen, of als steun in de rug voor degenen die de strijd tegen kanker nu voeren. Het evenement wordt geheel georganiseerd door vrijwilligers.
Elke fotograaf kreeg opdrachten en was verder vrij om te fotograferen.
Het was geweldig om te doen, emotioneel heel zwaar omdat er veel boven kwam wat net een beetje was weggestopt, maar ik had het voor geen goud willen missen. Moeilijk om met 8 foto's alles weer te geven.
Afbeelding
Foto 1
Afbeelding
Foto 2
Een van mijn opdrachten was om alle teams op de foto te zetten voor de officiële opening.
Afbeelding
Foto 3
Er was zeker ook heel veel plezier tijdens de opening.
Afbeelding
Foto 4
Maar ook veel om over na/terug te denken. :(
Afbeelding
Foto 5
De start, de 1e ronde die werd gelopen door de "Survivors" samen met 2 wethouders, Arjan van der Weegen en Ad Rooms.
Afbeelding
Foto 6
De kaarsen tijdens de avond/nacht.

Afbeelding
Foto 7
Heel veel emoties na 24 uur lopen.
Afbeelding
Foto 8
En dan als je zo'n tekst leest op de kaarsenzak ben je stil, heel lang. :(
Omhoog Profiel Foto's
Henry
Lid
Lid
Geslacht: Man

Bericht Geplaatst:

Een mooie serie :up
Dit soort momenten halen je even weg uit de "gekte van de dagelijkse werkelijkheid".
Met name nr 5 en 7 (meer detail) spreken me erg aan uit deze serie. Ook nr 6 (vanwege de emotie die in de foto zit) spreekt mij meer aan dan de eerste 4.
Omhoog Profiel Foto's
mrJanneman
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

7 laat een brok achter zeg.

Serie is een serie zoals zo vaak. Registratie van een evenement. Kijk je toch vaak snel langs maar jij hebt een eyecatcher als toetje gemaakt. Hopelijk hier zo over nagedacht?
Omhoog Profiel Website Foto's
redone51
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw

Re: Een geweldig evenement..........

Bericht Geplaatst:

Dank je wel voor jullie reactie :upc .
Ik heb geprobeerd in 8 foto's een overzicht van 24 uur te maken, maar eigenlijk is dat onmogelijk.
Ik heb onvoorstelbaar veel emotionele momenten vastgelegd, zowel de saamhorigheid, het plezier en het verdriet.
Omhoog Profiel Foto's
__Erik__
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Is je toch goed gelukt, mooie repo, sterke emoties, fraai in beeld gebracht :good2
Omhoog Profiel Website Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Documentaire/Reportage”