Ik had bij deze foto een bedoeling, namelijk om een combinatie met een vorige serie te gebruiken, waarin (uiteraard) onscherpte en suggestie een rol spelen. Ik heb een vrouwenportret afgedrukt op portemonnee formaat, en geplakt op de deur links. Echter, de compositie en het licht in al die foto's was niet naar mijn zin. Ik heb nog een tijdlang geprobeerd de omstandigheden te recreëren en de foto opnieuw te maken, maar dat is me nooit meer gelukt. Uiteindelijk heb ik toen maar besloten te gaan shoppen, en heb ik het best gelukte deurgedeelte gekopieerd naar de originele foto. Uiteindelijk ben ik nu zeer tevreden. Ik heb de titel van deze post ook maar meteen aangepast naar datgene wat hier uitgebeeld wordt.
Voor mij was de eerste foto top geweest wanneer de bewerking dat ook was geweest. Nu is het duidelijk dat er met de foto+schaduw op de deur is gemanipuleerd. De scherpte van de schaduw is veel groter dan de rest van de foto. De schaduw is niet zwart, maar toch zie ik de lijnen van de deur er niet doorheen. Kortom: niet goed genoeg om het geloofwaardig over te laten komen. Daarom vind ik het origineel veel beter, maar de titel dekt dan veel minder de lading.
Sorry, ik begrijp dat veel mensen enthousiast zijn over het experimentele karakter van je foto's, maar ik heb ze beter van jou gezien.
Freek, heel scherp gezien en het klopt natuurlijk. Het uitgecopieerde deel had een andere scherptediepte en met name de scherpe schaduw is daar een gevolg van. Ik heb deze nog stevig zitten vervagen, ik vond het net voldoende zo, maar blijkbaar niet. Misschien ga ik nog wat verder prutsen.