Jazeker heb ik zelf ook een voorkeur Frans en wel voor foto 2. In deze foto vind ik de pose het leukst en heb ik het meest gevoel van contact met de vogel. Hij zit wat rechterop en hij heeft wat meer ruimte onder de voetjes voordat het echt onscherpe/wazige gedeelte begint.
Foto 1 heb ik erbij gedaan om een zijaanzicht van de vogel te geven maar ik vind de vogel eigenlijk een beetje te pontificaal in beeld. Bovendien was hier het kopje niet optimaal scherp en heb ik deze extra moeten verscherpen in de hoop dat jullie dit niet zien.

Foto 3 heeft weinig scherpe ruimte onder de voetjes. Verder is het m.i. wel een aardige foto al is de pose net iets minder aansprekend als in foto 2.
Achteraf gezien had ik eigenlijk in alle foto's de scherptediepte net een fractie groter willen zien. En gezien de achtergrond en het aanwezige licht had dat ook moeten kunnen. De foto die op alle punten perfect is moet ik nog steeds maken. Zo blijft er weer wat te wensen over voor een volgende keer. Dat houdt de hobby leuk.