Mooie kleuren, leuke bloemetjes. Scherpte valt niet op de bloemetjes, maar op de knopjes bovenin. Ik zou zelf het voorste bloemetje in de scherptediepte hebben meegenomen.
Conclusie: mooie lentefoto, maar de scherptediepte had ietsje ruimer gemogen
Kleuren zijn erg mooi en stralen echt "lente" uit, de scherpte ligt inderdaad wel op de knopjes en minder op de bloemetjes. Mooie egale achtergrond geeft wel meerwaarde aan de foto.
Dromerige frisse lenteplaat. Compositie is goed, en ook de sterkte dieptewerking. Maar hier betreed je toch de wereld van scherptediepte op de milliemeter. Iets te ver naar voor, of naar achteren en je hebt een onrustige foto.
Ook hier, het liefst had je de centrale en voorste bloem scherp willen hebben zien. Doordat je ook een iets schuin standpunt tov de bloem hebt, loopt de scherptediepte ook schuin door de bloem. Loodrecht op de bloem als standpunt kan dan de gehele bloem in de scherptediepte doen leggen.
Ja, pinksterbloemen staan er al een week of 2. Ik wilde perse met de nieuwe lens de foto maken, en aangezien het gisteren nog enigsinds mooi weer was, heb ik hem gisteren maar gemaakt voordat ze weg zijn.