Beide foto's zijn weer mooi scherp en gedetailleerd met goede controle over het licht.
Persoomnlijk zie ik foto 2 eerder uitvergroot op de muur hangen dan foto 1, maar dat is waarschijnlijk gewoon kwestie van smaak.
Het oog staat er in 2 wel geweldig mooi in detail op overigens.
Vind de eerste fraai.
Mag ik aannemen dat de tweede is genomen vanaf dezelfde plek en derhalve een behoorlijke crop is?
Vraag het omdat ik de details in het verendek in de tweede wat kunstmatig over vind komen.
Zag onlangs een sterke detailopname van een meerkoet van RoquiRocks met hetzelfde fenomeen.
Vandaag had ik op een wandelingetje rond de vijver waar ik in woon de gelegenheid om het verenkleed van een meerkoet van heel dichtbij te bestuderen.
Dat zag er toch veel verfijnder uit dan op die foto.
Zelf vind ik de eerste ook de mooiste Frans. De tweede is inderdaad een flinke crop. Echter begrijp ik niet goed wat je onder kunstmatige details verstaat. Op de crop is de vogel niet ontruist en niet noemenswaardig verscherpt.
Rob het is heel moeilijk in woorden uit te leggen.
Het wijkt af van de natuurlijke waarneming met het oog.
Maar goed Antoni van Leeuwenhoek wist waarschijnlijk ook niet wat hij zag toen hij voor de eerste keer door zijn microscoop keek.
Een leuk vergelijk Frans.
Maar ik hou eigenlijk niet zo van close-ups misschien wel om dezelfde reden als jij aangeeft. Hier heb ik er toch voor gekozen omdat ik enerzijds de snavel in de mossel wilde vastleggen maar het achterlijf van de Steenloper zat hierbij verborgen achter een storend steentje. En anderzijds omdat ik uit wilde proberen c.q. laten zien wat de mogelijkheden van mijn nieuwe camera zijn.