Nikon D7100
Nikkor 18-55mm
F/9
ISO-100
0.0 stap belichtingsafwijking
Vanaf statief...
Net niet de scherpte die ik zou willen, ik denk een kwestie van verkeerd scherpstellen.
Is't wat?

Het is inderdaad HDR, ik had het zonnetje 100% tegen.. Hij zit achter het bord verstopt!Alchemist schreef:...maar ik vind vooral dat je wat doorschiet in je nabewerking
Al is dat natuurlijk ook smaak.. Maar het is me iets te onnatuurlijk geworden. (HDR?)

Hoe had jij het dan gedaan? Ik heb alleen een HDR (in Photomatix) gemaakt en voor de rest eigenlijk niets.Eelke schreef:... Bewerking is voor mij veel te sterk naar mijn smaak. scherpte valt ook nog te bezien.

Ik kan met goed vinden in de conclusie van AlchemistAlchemist schreef:Ik twijfel ook wat over de scherpte, maar ik vind vooral dat je wat doorschiet in je nabewerking
Al is dat natuurlijk ook smaak.. Maar het is me iets te onnatuurlijk geworden. (HDR?)
Compositie vind ik wel leuk
JammerMatthijs schreef:Niet geslaagd dus, ik laat hem zo.
Bedankt voor de reacties.

Zoals ik hierboven al aangaf zal de onscherpte komen door het verkeerde scherpstellen..Gotchas schreef:...
Foto komt wat softig en niet scherp meer over...
Ik vind het leuk om (spuugFrans schreef:Dat de kleurtjes niet helemaal natuurgetrouw zijn komt wel vaker voor bij HDR.
Qua beeldinhoud volg ik AJL hoewel ikzelf iets nooit spuuglelijk zou noemen in een foto van een ander.
Ik snap wel waarom je dit zo vastlegt. Het hek is blijkbaar onvoldoende om mensen met voertuigen of vee tegen te houden de weg er achter te gebruiken.
Er moet blijkbaar een indrukwekkend verbodsbord bij.
Maar daarmee maakt het de foto meteen heel beperkt. Dat is wat de maker wilde laten zien en daar hoef je verder niet meer over na te denken.
Zonder bord wordt je uitgenodigd om verder in het (mooie) landschap rond te kijken.
Je vraagt je dan af waarom dat hek er staat. Je kunt daarover fantaseren.
Snap je en beetje wat ik bedoel?