Jammer dat haar hand achter de boom is, voor de rest vind ik het een geslaagd portret
Mijn dochter...
- Daniel Doyen
- Lid

- Bezwaar bewerken: Ja
- Geslacht: Man
Heel schattig
... maar technisch toch te licht, ik heb eigenlijk de indruk
dat de belichting hier niet onder controle is...en zoals reeds gezegd, ook spijtig van die hand achter de boom...
Het modelletje maakt gewoon de foto voor mij
Congrats met de TC .
DD.
dat de belichting hier niet onder controle is...en zoals reeds gezegd, ook spijtig van die hand achter de boom...
Het modelletje maakt gewoon de foto voor mij
Congrats met de TC .
DD.
- Gotchas
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Vrouw
- Contacteer:
Mijn oog wordt steeds naar dat scherpe stukje boom gezogen.
Dat lijkt net even iets donkerder dan de rest in de opname en heeft ook de beste scherpte.
Hou op zich wel van het lichte maar zou hier en daar toch iets meer spelen met contrast
Proficiat met je TC
Dat lijkt net even iets donkerder dan de rest in de opname en heeft ook de beste scherpte.
Hou op zich wel van het lichte maar zou hier en daar toch iets meer spelen met contrast
Proficiat met je TC
- -Ans-
- Lid

- Bezwaar bewerken: Ja
- Geslacht: Vrouw
- Contacteer:
Allereerst, bedankt voor de TC. Is steeds erg leuk
Even wat toe"licht"ing.
De originele foto is heel wat donkerder. Zal de meesten (na het lezen van de reacties) wellicht ook meer aanspreken. Ik waardeer zeker steeds jullie eerlijkheid
Het lichte in de foto is tot stand gekomen in de bewerking. Vond het bij de kleuren van haar jasje en bij het karakter van mijn dochter passen.
Het handje dat achter de boomstam verdwijnt. Tja, daarin ga ik uiteraard mee met jullie. Vandaar dat ik heb gezocht naar een uitsnede waarin de verhoudingen het best lagen, naar mijn gevoel... Alleen is het op die leeftijd vooral registrerend fotograferen. Vastleggen wat er op dat moment gebeurt en in de mate van het mogelijke wat sturen. Echter, vragen om het handje op de boom te gaan leggen, is nog een beetje te vroeg. Ik ben al heel blij dat ze ongedwongen voor mijn lens staat, dat ze plezier heeft en zich van de camera niets aantrekt. Ik hoop dat ik het zo kan houden, want alleen zo krijg je de meest naturelle blikken en typische karaktertrekken van m'n kind vastgelegd.

Even wat toe"licht"ing.
De originele foto is heel wat donkerder. Zal de meesten (na het lezen van de reacties) wellicht ook meer aanspreken. Ik waardeer zeker steeds jullie eerlijkheid
Het lichte in de foto is tot stand gekomen in de bewerking. Vond het bij de kleuren van haar jasje en bij het karakter van mijn dochter passen.
Het handje dat achter de boomstam verdwijnt. Tja, daarin ga ik uiteraard mee met jullie. Vandaar dat ik heb gezocht naar een uitsnede waarin de verhoudingen het best lagen, naar mijn gevoel... Alleen is het op die leeftijd vooral registrerend fotograferen. Vastleggen wat er op dat moment gebeurt en in de mate van het mogelijke wat sturen. Echter, vragen om het handje op de boom te gaan leggen, is nog een beetje te vroeg. Ik ben al heel blij dat ze ongedwongen voor mijn lens staat, dat ze plezier heeft en zich van de camera niets aantrekt. Ik hoop dat ik het zo kan houden, want alleen zo krijg je de meest naturelle blikken en typische karaktertrekken van m'n kind vastgelegd.
- Rob Olivier
- Donateur
- Contacteer:
Gefeliciteerd met je TC! 
- Maurice78
- Lid

en ik vraag me dan af wat trok haar aandacht zo !
het lichte vind ik eigenlijk wel wat hebben
ik ga mee dat de boom door zijn contrast, en daardoor scherpere indurk wat aandacht op eist.
daardoor zie je dus gelijk ook het probleem van het wegvallende handje.
volgens mij hoef je er niet heel veel aan te doen omdat effect te verminderen.
gefeliciteerd met de TC
grt
Maurice
het lichte vind ik eigenlijk wel wat hebben
ik ga mee dat de boom door zijn contrast, en daardoor scherpere indurk wat aandacht op eist.
daardoor zie je dus gelijk ook het probleem van het wegvallende handje.
volgens mij hoef je er niet heel veel aan te doen omdat effect te verminderen.
gefeliciteerd met de TC
grt
Maurice
Ik vind 'm fraai!
De boom wellicht een beetje blurren, of een vignet toevoegen zodat de aandacht meer naar je dochter gaat.
De boom wellicht een beetje blurren, of een vignet toevoegen zodat de aandacht meer naar je dochter gaat.
- Frans
- Donateur
Het lichte vind ik persoonlijk meevallen.
Hoort wel bij jouw stijl.
Je hebt een mooi modelletje dat prachtige gezichtsuitdrukkingen aan je geeft.
Dat alleen al is een TC waard, waarmee gefeliciteerd.
De scherpte ligt volgens mij te ver naar voren.
Denk dat de beste uit deze serie op je FB-pagina staat.
Hoort wel bij jouw stijl.
Je hebt een mooi modelletje dat prachtige gezichtsuitdrukkingen aan je geeft.
Dat alleen al is een TC waard, waarmee gefeliciteerd.
De scherpte ligt volgens mij te ver naar voren.
Denk dat de beste uit deze serie op je FB-pagina staat.