Bewerkingen van foto’s waarvan de maker vindt dat daarbij bijzondere, niet alledaagse technieken zijn gebruikt. Bij plaatsing graag een korte toelichting over die gebruikte technieken.
Haha ja allemaal terechte opmerkingen ... de gebruikte techniek is buitengewoon lastig toe te passen, eerlijk gezegd viel het me nogal tegen. En pas als ik het een beetje beheers durf ik het op portretten toe te passen, wat inderdaad een veel interessanter resultaat belooft. Wie weet wordt vervolgd.
Idd. Ze noemen het ook wel free lensing.
Doe dit niet op het strand bij veel wind of uw camera is lekker om zeep denk ik.
Leuk is dat je de DOF die normaal +- parallel loopt met je sensor, je die DOF kan tilten zoals met een shift and tilt lens. Heel leuk omdat je dan een gekke DOF kan vastleggen zoals je hier kan zien op de lampkap.
Maar het vraagt veel oefening vooral bij Canon omdat je diafragma volopen gaat. Bij mijn f/1.4 word de werkruimte wel heel erg klein dan. Ik weet niet hoe dit zit bij Nikon?
Ik heb ook nog een Canon FD lens van uit mijn jonge jaren en daar kan ik mijn diafragma op instellen manueel.
En los van deze is de scherpstelling ook een hel.
Maar wel heel leuk om doen.
Wat ook leuk is ( maar dat effect kan je ook bekomen met extension tubes) is dat hooglichtjes in een achtergrond een echt extreme bokeh kunnen maken.