Maartje
- Frans
- Donateur
- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Man
Die witte ramen leiden mijn ogen af van het model.
In mijn ogen doe je daar het model mee tekort.
Verder vind ik het mooie foto's.
Wat me opvalt is dat je in foto twee een paar puistjes heb weggewerkt die er bij de andere in zijn blijven zitten.
In mijn ogen doe je daar het model mee tekort.
Verder vind ik het mooie foto's.
Wat me opvalt is dat je in foto twee een paar puistjes heb weggewerkt die er bij de andere in zijn blijven zitten.
- Daniel Doyen
- Lid

- Bezwaar bewerken: Ja
Die witte uitgebrande ramen zijn voor mij een catastrofe in ieder beeld,... maar wie ben ik met mijn visie ? ...
als een heel professionele fotografe als Martina, ons aankondigt dat ze het absoluut niet storend vind...
D.
als een heel professionele fotografe als Martina, ons aankondigt dat ze het absoluut niet storend vind...
D.
- Mendel
- Lid

- Contacteer:
De derde heeft de mindere pose voor mij. De eerste twee doen het op dat vlak veel beter. Qua opbouw en setting de eerste dan mijn favoriet, op groter formaat aangenamer om te mogen aanschouwen 
- Eelke
- Lid

- Contacteer:
Wat mij opvalt dat bij sommige foto's die ook overbelicht zijn er niks van word gezegd maar bij andere foto's weer wel terwijl beide fotografen aangeven dit niet storend te vinden... Voor mijn gevoel wordt er dan met twee maten gemeten maar dat terzijde...
Nu weer even on-topic.
Ook voor mij geldt dat ik het toch wel storend vind dat het raam overbelicht is en daardoor het model de aandacht verliest, en dit naar het raam getrokken wordt.
Nu weer even on-topic.
Ook voor mij geldt dat ik het toch wel storend vind dat het raam overbelicht is en daardoor het model de aandacht verliest, en dit naar het raam getrokken wordt.
- Eelke
- Lid

- Contacteer:
Tot diegene die zich aangesproken voelen. Niet perse naar Daniel, maar de ondertoon vind ik persoonlijk minder prettig. maar dat is niet aan mij, maar aan Martina...
- Fotosmurf
- Moderator
- Contacteer:
1e vind ik een mooie uitstraling hebben.
Ben gewend naar verticale lijnen te kijken en dan heb ik het idee dat hij iets scheef staat.
Uitgebeten ramen zijn wel afleiders maar als jij het goed vind dan is het goed.
Als ik ze per ongeluk zou hebben op een mooie plaat zou ik het jammer vinden maar de plaat toch ook mooi vinden. Als je je er van bewust bent had je het ook anders kunnen doen.
Kritiek mag en moet je mee omgaan. Je kan het negeren of van leren.
Jij maakt foto's anders dan andere en als jij dat top vind moet je dat ook vooral blijven doen Martina, zal niet zeggen dat ik alles mooi vind van je maar kan toch wel genieten van jouw platen en je eigen wijsheid.
Ben gewend naar verticale lijnen te kijken en dan heb ik het idee dat hij iets scheef staat.
Uitgebeten ramen zijn wel afleiders maar als jij het goed vind dan is het goed.
Als ik ze per ongeluk zou hebben op een mooie plaat zou ik het jammer vinden maar de plaat toch ook mooi vinden. Als je je er van bewust bent had je het ook anders kunnen doen.
Kritiek mag en moet je mee omgaan. Je kan het negeren of van leren.
Jij maakt foto's anders dan andere en als jij dat top vind moet je dat ook vooral blijven doen Martina, zal niet zeggen dat ik alles mooi vind van je maar kan toch wel genieten van jouw platen en je eigen wijsheid.
- xafke
- Lid

Ik vind die ramen ook wel behoorlijk storen als ik zo vrij mag zijn in de verder wel interessante beelden.
De betrokken beelden zouden er echt sterker op worden als die ramen buiten beeld waren geweest.
En het is niet echt een hele inspanning om te kijken hoe je achtergrond meewerkt in je beeldopbouw. Dat is nu eenmaal de eigenschap van de betere fotograaf om al die factoren te checken voor je de opname vastlegt.
De betrokken beelden zouden er echt sterker op worden als die ramen buiten beeld waren geweest.
En het is niet echt een hele inspanning om te kijken hoe je achtergrond meewerkt in je beeldopbouw. Dat is nu eenmaal de eigenschap van de betere fotograaf om al die factoren te checken voor je de opname vastlegt.
- Filip
- Lid

- Contacteer:
Ik denk dat dit een wijze manier is om met "kritiek" om te gaanMartina schreef:Eelke schreef:Tot diegene die zich aangesproken voelen. Niet perse naar Daniel, maar de ondertoon vind ik persoonlijk minder prettig. maar dat is niet aan mij, maar aan Martina...
Het doet mij vrij weinig als iemand een deel van mijn foto een "catastrofe in het beeld" noemt. Ik maak andere foto's dan anders, en ik heb er geen probleem mee. Waarom zou ik het veranderen als een ander het afkeurt?
Mag dan wel nog maar 18 jaar wezen, maar kritiekpunten heb ik genoeg gehad, het is aan mij of ik er wat mee doe of niet.
Iedereen heeft het recht om er iets mee te doen of te negeren!
- Eelke
- Lid

- Contacteer:
Filip schreef:Ik denk dat dit een wijze manier is om met "kritiek" om te gaanMartina schreef:Eelke schreef:Tot diegene die zich aangesproken voelen. Niet perse naar Daniel, maar de ondertoon vind ik persoonlijk minder prettig. maar dat is niet aan mij, maar aan Martina...
Het doet mij vrij weinig als iemand een deel van mijn foto een "catastrofe in het beeld" noemt. Ik maak andere foto's dan anders, en ik heb er geen probleem mee. Waarom zou ik het veranderen als een ander het afkeurt?
Mag dan wel nog maar 18 jaar wezen, maar kritiekpunten heb ik genoeg gehad, het is aan mij of ik er wat mee doe of niet.![]()
Iedereen heeft het recht om er iets mee te doen of te negeren!
Absoluut, maar dan nog kun je kijken naar op wat voor manier de "kritiek" wordt gebracht.
Is maar mijn bescheiden mening.
- Filip
- Lid

- Contacteer:
uiteraardEelke schreef:Absoluut, maar dan nog kun je kijken naar op wat voor manier de "kritiek" wordt gebracht.
Is maar mijn bescheiden mening.
- AJL
- Lid

Ik heb fotografen gezien die een extra flits speciaal in de achtergrond zetten en die rechtstreeks in de camera laten flitsen dus..........of het wit raam storend is, is allemaal relatief