Update: extra ontruist:

Zou heel goed kunnen, maar ik denk dat je dat pas met zekerheid kan zeggen als je een beeld van de snavel hebt. Heb je die Ron?Meksjoef schreef:Owja heeft Rob al een latijnse naam gegeven? Anders gok ik op Aglaeactis cupripennis

Helemaal met je eensRob Olivier schreef:Zou heel goed kunnen, maar ik denk dat je dat pas met zekerheid kan zeggen als je een beeld van de snavel hebt. Heb je die Ron?Meksjoef schreef:Owja heeft Rob al een latijnse naam gegeven? Anders gok ik op Aglaeactis cupripennis
Mooie foto trouwens!
Ze vallen inderdaad niet mee, zitten vaak onder het blad op donkere plekken en dan kom je al heel snel in de knoei met je sluitertijd.Meksjoef schreef:Lastig he!
De foto's die ik heb gemaakt van kolibri, waren of vol met ruis en onderbelicht of bewogen.
Knap gedaan dus![]()
Ben 3 weken in Ecuador geweest, maar was niet speciaal voor de vogeltjes.RoquiRocks schreef:Sodeju cq jaloers..... Ecuador !
Ik verheug me al op wat nog gaat komen.
De vakantie was voor de rest super, al had ik wel regelmatig last van de hoogte en dus ijle lucht.Eelke schreef:Ik begrijp dat je weer terug bentlekkere reis gehad?
De Koperglanskolibrie, dat zou 'm inderdaad weleens kunnen zijn, heb inmiddels een foto naar Rob gestuurd waarop de snavel ook te zien is.Meksjoef schreef:Owja heeft Rob al een latijnse naam gegeven? Anders gok ik op Aglaeactis cupripennis![]()

Verstandig keuze om de Engelse naam erbij te zetten. De Engelse namen van Kolibries zijn vaak nog spettender als de vogels zelf al zijn.Ron62 schreef:ik heb bij deze de Engelse naam erbij gezet.