Ik had het ijsvogeltje liever iets naar rechts gehad.
ijsvogeltje
-
Cormorant
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Man
Na lange, heel lange tijd eindelijk een ijsvogelstek gevonden. Het is een lastige stek aan een slootje met steile hoge kanten, het is onmogelijk om daar achter je camera te zitten. Ik heb een draadontspanner met 25 meter verlengd en leg mijn camera op een rijstzak tegen de schuine kant met een stuk camouflagenet er overheen.
- Ron62
- Moderator
Ik ook en dat was ie ook scherper geweest denk ik.....hoe meer naar rechts, des te scherper de tak wordt.Cormorant schreef:Ik had het ijsvogeltje liever iets naar rechts gehad.
Maar toch een leuke eerste poging, de aanhouder wint, dus denk dat we straks nog wel een mooiere te zien krijgen van jou.
Denk dat je ook nog iets langer moet wachten[foto wat later maken], dan heb je minder schaduw op de vogel.....ISO kan dan wel naar 200, of misschien zelfs 400.
- Erik Symoens
- Lid

- Contacteer:
Prachtige plaat van dit gekend vogeltje alhier....

- Rob Olivier
- Lid

Het begin is er. Het zijn levende wezens. We kunnen wensen wat we willen maar zij gaan zitten waar zij willen. Maar buiten dat is het toch best een mooie foto geworden. 
- RoquiRocks
- Lid

Op zich is het een fraaie en sfeervolle plaat geworden.
Persoonlijk zou ik hem oplichten, mn. schaduwen.
Als je vaak genoeg daar bent gaat hij heus wel meer naar het uiteinde zitten hoor, maar aan de andere kant schept die lijn van de tak wel meer diepte in het beeld mede omdat het vogeltje zo vriendelijk is die kant uit te kijken. De compo wordt er sterker door. Nu nog minder schaduw .... !
Persoonlijk zou ik hem oplichten, mn. schaduwen.
Als je vaak genoeg daar bent gaat hij heus wel meer naar het uiteinde zitten hoor, maar aan de andere kant schept die lijn van de tak wel meer diepte in het beeld mede omdat het vogeltje zo vriendelijk is die kant uit te kijken. De compo wordt er sterker door. Nu nog minder schaduw .... !
- Frans
- Lid

Over de inhoud is al veel gezegd.
Over de techniek van de camera-instellingen in deze situatie nog niet.
Ben benieuwd hoe je het focusseren hebt ingesteld.
Als je combinatie bijvoorbeeld op een vast punt op de wijkende tak scherpstelt zul je wellicht het geduld moeten opbrengen om te wachten dat de vogel op de juiste plek zit.
Je camera evenwijdig aan de tak kan dan helpen. Een groter DOF wellicht ook.
Ben benieuwd.
Over de techniek van de camera-instellingen in deze situatie nog niet.
Ben benieuwd hoe je het focusseren hebt ingesteld.
Als je combinatie bijvoorbeeld op een vast punt op de wijkende tak scherpstelt zul je wellicht het geduld moeten opbrengen om te wachten dat de vogel op de juiste plek zit.
Je camera evenwijdig aan de tak kan dan helpen. Een groter DOF wellicht ook.
Ben benieuwd.
-
Cormorant
- Lid

Dank jullie voor het kijken en de tips.
Ik heb op ongeveer 15 cm naar rechts van waar hij nu zit op de tak scherp gesteld. Het liefst heb ik lichte bewolking zodat ik niet zo'n last heb van hard licht/schaduw
De ijsvogel-foto van gijsbert27 waar de ijsvogel op een paaltje zit heeft mij op het idee gebracht om een stukje veder dan de stek waar ik nu zit een paaltje neer te zetten en vandaag was hij hier even aan het jagen.
Dit wordt wel makkelijker focussen op een paaltje. Hier heb ik later op de dag ook beter licht. Zeker een poging waard!
Het geduld is er, ik kan weliswaar niets veranderen aan de instellingen of opstelling maar ik zit in de auto en houd het langer vol als onder een camouflagenet in de kou.
Toen ik deze foto maakte had ik er heel wat vergeefse pogingen op zitten. Dus ben ik zeker blij met deze foto.
Wordt vervolgd
Ik heb op ongeveer 15 cm naar rechts van waar hij nu zit op de tak scherp gesteld. Het liefst heb ik lichte bewolking zodat ik niet zo'n last heb van hard licht/schaduw
De ijsvogel-foto van gijsbert27 waar de ijsvogel op een paaltje zit heeft mij op het idee gebracht om een stukje veder dan de stek waar ik nu zit een paaltje neer te zetten en vandaag was hij hier even aan het jagen.
Het geduld is er, ik kan weliswaar niets veranderen aan de instellingen of opstelling maar ik zit in de auto en houd het langer vol als onder een camouflagenet in de kou.
Toen ik deze foto maakte had ik er heel wat vergeefse pogingen op zitten. Dus ben ik zeker blij met deze foto.
Wordt vervolgd
- Paul Cools
- Lid

- Bezwaar bewerken: Ja
- Contacteer:
Een onderwerp wat nooit verveelt, mooie foto.