Mooie plaat! Vind de hond links zeker wat toevoegen. Het enige wat me opvalt is dat er een sterke overgang van donker (de lucht) naar licht (de zee) is. Dit kan je voorkomen door een gradueel filter in de RAW converter te gebruiken. Maar verbeter me graag als ik fout zit!
Eugg, gisteren waren de lucht ook erg sterk in hun overgangen. Je kon de buien zien hangen en zien vallen....
Ik gebruik het gradueel filter niet, weet niet goed hoe het werkt, maar ga er eens naar kijken.
Klopt dat ik de donkere delen iets heb teruggehaald, anders was de blikvanger helemaal donker. Nu kan je nog "iets'' zien van zijn wollige vacht....
Oke! Bedankt voor de uitleg . Het gradueel filter kan je vinden in de RAW converter (als je in photoshop werkt), bovenaan bij de icoontjes, naast het kwastje. Lightroom heeft het volgens mij ook . Desalniettemin heerlijke plaat!
Ja, ik weet waar het zit, alleen nog nooit mee gewerkt. Dat ga ik eens uitproberen, zou ik hiermee de glinstering van de zon op het water wat kunnen dempen?
Jep dat kan! Je kan op dat gedeelte van de foto of de belichting lager zetten, of de highlights minderen . Ik zou zeker aanraden om er mee te spelen, ik gebruik het nu (bijna) altijd voor landschapsfotografie om de lucht een stukje donkerder te maken, zonder dat de voorgrond er last van heeft.