Op een of andere manier begrijp ik het niet of ik lees het verkeerd, bedoel je tijdens de shoot of in de nabewerking. Met een grijs scherm weet ik wel hoe dat werkt.Focasa schreef:Over de achtergond....
Ik heb standaard 2 lampen op mijn (witte) achtergrond staan en door te spelen met het licht kan ik die achtergrond wit - 50 tinten grijs - zwart maken. Een witte achtergrond kun je zwart maken en een zwarte achtergrond kun je wit maken.
In de studio werk ik eigenlijk alleen maar met mijn witte achtergrond en dat geeft voor mij voldoende variatie.

Direct tijdens de shoot. Ik zag wat commentaren voorbij komen over het knip en plak werk maar in feite kun je elke achtergrond tijdens een shoot wit krijgen. Zolang het egaal is en kan reflecteren.Ahum schreef:Op een of andere manier begrijp ik het niet of ik lees het verkeerd, bedoel je tijdens de shoot of in de nabewerking. Met een grijs scherm weet ik wel hoe dat werkt.Focasa schreef:Over de achtergond....
Ik heb standaard 2 lampen op mijn (witte) achtergrond staan en door te spelen met het licht kan ik die achtergrond wit - 50 tinten grijs - zwart maken. Een witte achtergrond kun je zwart maken en een zwarte achtergrond kun je wit maken.
In de studio werk ik eigenlijk alleen maar met mijn witte achtergrond en dat geeft voor mij voldoende variatie.
Focasa schreef:Direct tijdens de shoot. Ik zag wat commentaren voorbij komen over het knip en plak werk maar in feite kun je elke achtergrond tijdens een shoot wit krijgen. Zolang het egaal is en kan reflecteren.Ahum schreef:Op een of andere manier begrijp ik het niet of ik lees het verkeerd, bedoel je tijdens de shoot of in de nabewerking. Met een grijs scherm weet ik wel hoe dat werkt.Focasa schreef:Over de achtergond....

Ik werk niet met kleurenfilters maar het heeft te maken met de afstand van het licht tov je model. Hoe dichter je de lichtbron bij je model zet, hoe groter het lichtafval is achter het model en hoe donkerder de achtergrond wordt.Ahum schreef: Met elke kleur bedoel je zeker kleurenfilters.Vandaag nog eens geprobeerd om van een witte reflecterende achtergrond een .... zwarte achtergrond te maken.... het lukt me niet..... help

Valt wel mee. Met een dish met grid kom je al een heel eind.Daniel Doyen schreef:@ Ahum :
Om van een witte (en dan nog reflecterende ! ) achtergrond een pikzwarte te maken zal je wel een 6 a 10 meter ruimte achter je model nodig hebben, en zal ook je plafond, en je muren in mat zwart moeten
geschilderd zijn...zelfs je vloer zal niet te helder mogen zijn![]()
Van een mat grijze een zwarte maken, lukt al veel beter !
DD.