Eerste poging!

Van hier tot Tokio
Plaats reactie
Henry
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

Eerste poging!

Bericht Geplaatst:

Welkom :)

Een mooi landschapje. Fraaie diepte, mooie kleuren, maar voor mij ietsje te verzadigd.
Heb je een blauw filtertje voor de lucht gebruikt? Voorin is deze erg blauw, achterin zit nauwelijks blauwe lucht. Heb je er een vignetje overheen gelegd? Ik twijfel of het wel mooi is. Ik zou deze waarschijnijk iets subtieler hebben aangebracht.
Omhoog Profiel Foto's
Harry
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja

Eerste poging!

Bericht Geplaatst:

Welkom! Ik vind het een mooie eerste poging. Als je de verzadiging in het blauw en het geel wat terughaald blijft er een hele fraaie over. Ik ben het met Henry eens dat het iets overdone is, gr Harry
Omhoog Profiel Foto's
Henry
Lid
Lid

Re: Eerste poging!

Bericht Geplaatst:

Freek_ schreef:...Qua filter heb ik toen een grijsfilter gebruikt (Weet uit mijn hoofd zo 1,2,3 niet meer precies welke). Het blauwe in de lucht komt voornamelijk door achteraf bewerking...
Wel zo eerlijk van je om dit toe te geven :up
Het maakt mij niet veel uit of je een filter gebruikt hebt bij de opname of achteraf. Als die vooraf is toegepast, dan hing deze te hoog in het frame.
Als je deze achteraf hebt toegepast (wat ik altijd doe, want ik beschik slechts over een polarisatiefilter, een 6-stops en 10-stops ND filter, omdat je deze effecten niet goed via photshop achteraf kunt toepassen), dan zou ik je willen adviseren om in plaats van Lightroom het pakket Photoshop te gebruiken (het kan al met Elements), te werken met aparte lagen en te werken met maskers. Met deze methode kun je het namelijk heel nauwkeurig toepassen. Het barst op het internet van de Youtube filmpjes over het gebruik van lagen en maskers.
Omhoog Profiel Foto's
herrias
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw

Re: Eerste poging!

Bericht Geplaatst:

Ik vind de foto qua inhoud erg mooi. In verband met de wel erg blauwe lucht zou ik er een vierkant van maken. Gr.
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Landschappen”