Foto 1
ISO 100 10mm 2sec f11

iso 100 20 mm 0,6 sec f8

Voordat de foto genomen werd gechecked, daarna niet meer. Scherpstelpunt ligt onderin.Volgens mij is het te wijten aan de tegenwind en /of beweging van het statief. heb wel een aardig zwaar statief, maar het waaide flink. Volgende keer statief verzwaren.Dennismulder55 schreef:Foto 1 is zeker Soms lijkt het alsof alles scherp is, maar eenmaal thuis blijkt dit niet zo te zijn. Heel veel vervelend altijd. Je kan de foto maken en dan uitvergroten om te kijken of alles in focus is.
Wellicht stond je statief niet stevig? Dat kan ook natuurlijk

Dat verklaart het effect denk ik. De poten verzakken ook in het zand. Schijnbaar kan je dat voorkomen door cd's on der pootjes te leggenjanjan33 schreef:
Voordat de foto genomen werd gechecked, daarna niet meer. Scherpstelpunt ligt onderin.Volgens mij is het te wijten aan de tegenwind en /of beweging van het statief. heb wel een aardig zwaar statief, maar het waaide flink. Volgende keer statief verzwaren.Dennismulder55 schreef:Foto 1 is zeker Soms lijkt het alsof alles scherp is, maar eenmaal thuis blijkt dit niet zo te zijn. Heel veel vervelend altijd. Je kan de foto maken en dan uitvergroten om te kijken of alles in focus is.
Wellicht stond je statief niet stevig? Dat kan ook natuurlijk
Foto 2 is de update, zal het er nog even bijzetten.Judith schreef:De eerste vind ik mooi, fijne kleuren. De tweede vind ik van boven net iets te krap.
Ik mis de update?