Bedankt allemaal.
Hermanus schreef:Bloeddorstige Agnetha
Ja, die was heel wat van plan met die Bjorn volgens mij.
@Peter, ik doe meestal m'n foto's iets onder belichten, ik heb een hekel aan overbelichting en hou ook wel van wat donkerdere foto's.
In dit geval ook iets onder belicht en een tikkie lichter gemaakt in de nabewerking.....met ISO-200 kun je dan best nog wel veel doen, al was dat hier niet nodig, want de foto is maar iets opgelicht.
Wat ik dan vaak ook doe is wat contrast eruit halen, dat is vaak weer gunstig voor de details.
Maar je loopt dan wel kans dat het grijs en zwart wat flets toont, dus de grijze en zwarte tinten haal ik dan weer iets terug.
Heb bij de update de foto iets helderder gemaakt en de zwarte en grijze tinten iets minder terug gehaald.
@Harry en Mdevil, update is ook iets koeler van kleur.
@AJL, hij had net een Muisje op en z'n snavel zag er zo uit, ik heb er niets aan gekloond en ik ga het ook niet klonen of erger maken, dit was zoals het was.
Zelf vind ik nu de update de wat mindere, maar misschien als ik morgen kijk vind ik de originele weer minder, meest hou ik wel van wat warmere kleuren.
Het echte origineel was nog een stuk warmer.....het late zonnetje van eind november.