Ijsland

Van hier tot Tokio
Plaats reactie
AJL
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

Ijsland

Bericht Geplaatst:

Afbeelding
Omhoog Profiel Foto's
Erik Symoens
Lid
Lid
Contacteer:

Re: Ijsland

Bericht Geplaatst:

Uitsnede (Formaat) vind ik niet passend mis links en rechts meer beeld.....wel mooi daar zo te zien!!
Omhoog Profiel Website Foto's
Henry
Lid
Lid

Ijsland

Bericht Geplaatst:

IJsberglandschap krijgt door voorgrond van mij nauwelijks aandacht.
Bij langer kijken blijken er ook nog eens donkere wolken (??) in de foto aanwezig te zijn.
Ik denk dat de foto beter wordt door deze vierkant te croppen, waarbij alles boven de ijsbergen er vanaf valt.
Omhoog Profiel Foto's
mrJanneman
Lid
Lid
Contacteer:

Ijsland

Bericht Geplaatst:

Ik vind hem ook nogal blauw te noemen in het geheel.

Formaat stoort me daarentegen niet, kan ook noodzakelijk geweest zijn. Krijg nu alleen nergens een rustpunt voor mijn ogen door kleuring en vele vlakken.
AJL
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Ik vind : je krijgt mooi drie stroken : de voorgrond....dan een scheiding door water....dan de bergen.....dan een scheiding door licht blauwe lucht......dan de sterke wolken

Het was echt zo......is niet veel aan gedaan.......omdat ik die drie zones wou moest ik hem verticaal nemen......
Omhoog Profiel Foto's
janjan33
Moderator
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

AJL schreef:Ik vind : je krijgt mooi drie stroken : de voorgrond....dan een scheiding door water....dan de bergen.....dan een scheiding door licht blauwe lucht......dan de sterke wolken

Het was echt zo......is niet veel aan gedaan.......omdat ik die drie zones wou moest ik hem verticaal nemen......
Kon je niet achteruit? Dan zou je de rechterkant niet zo afsnijden. Nu worden de lijnen wel abrupt onderbroken. Of wellicht een andere lens zou ook kunnen.
AJL
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

janjan33 schreef:
AJL schreef:Ik vind : je krijgt mooi drie stroken : de voorgrond....dan een scheiding door water....dan de bergen.....dan een scheiding door licht blauwe lucht......dan de sterke wolken

Kon je niet achteruit? Dan zou je de rechterkant niet zo afsnijden. Nu worden de lijnen wel abrupt onderbroken. Of wellicht een andere lens zou ook kunnen.
Als je een 10-70mm lens hebt......en een 28-70 lens en ......een 70-200 lens ......en een full frame camera.......maar ik moet het doen met de middelen die ik heb, jij niet?????
Omhoog Profiel Foto's
fm0099
Lid
Lid

Ijsland

Bericht Geplaatst:

Geweldig landschap en mooie kleuren.

Volgens mij was een Portrait formaat beter op zijn plaats geweest (Groorhoek). Jammer dat je die niet hebt

De ijsland serie bevalt mij SUPER.
Omhoog Profiel Foto's
janjan33
Moderator
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

[quote="
Als je een 10-70mm lens hebt......en een 28-70 lens en ......een 70-200 lens ......en een full frame camera.......maar ik moet het doen met de middelen die ik heb, jij niet?????[/quote]

Je hebt de exif er niet bij gezet (Heb daar ook niet naar gezocht). Het gaat er niet om met welke middelen ik fotografeer, maar wat ik van je foto vind. Je reactie vind ik daarom overdreven.
AJL
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Jan....als je een fullframe camera hebt kun je vanaf hetzelfde standpunt een ruimer gebied in beeld brengen

Als je een 10mm lens hebt heb je ook een ruimer gebied wat je in beeld kunt brengen
Ik dacht dat je dat wist
Mijn reactie is niet overdreven maar louter technisch
Omhoog Profiel Foto's
mrJanneman
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

maar ik moet het doen met de middelen die ik heb, jij niet?????
Dit is niet louter technisch hoor Armand, dit zegt iets over hoe jij op dat moment er tegen aan kijkt op een persoonlijke manier en dat spreek je dan op deze manier uit. Dat heeft dan weer een uitwerking op andere mensen die het alleen met geschreven tekst moeten doen.
fred raket
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Akkoord met Erik en Henry. Vierkant en wat ruimer zou mooier zijn. De water-strandlijn zal dan niet meer onderbroken zijn en horizon niet meer in het midden. M a w dan krijg je betere compositie
Plaats reactie

Terug naar “Landschappen”