Oost west ... #5
- Henry
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Man
Je had vandaag wat harder licht. Dit heeft gelijk impact op de sfeer van de foto.
De foto komt daarbij wat druk op mij over. Dit komt doordat het klim-toestel, de boom en de huizen door de gekozen scherptediepte en brandpuntsafstand 1 geheel lijken te willen worden.
Het linkje naar de vorige foto (en zo meteen naar de volgende foto) vind ik prettig.
De foto komt daarbij wat druk op mij over. Dit komt doordat het klim-toestel, de boom en de huizen door de gekozen scherptediepte en brandpuntsafstand 1 geheel lijken te willen worden.
Het linkje naar de vorige foto (en zo meteen naar de volgende foto) vind ik prettig.
- petervaneekelen
- Moderator
- Contacteer:
Jeetje alweer een week voorbij
Ja ik vind die linkjes ook erg prettig. Het wat hardere licht vind ik geen enkel probleem, ik bewonder juist het gebrek aan mooidoenerij. Documentaire fotografie op zijn best.
De afstand van 346 m noordwaarts lijkt me logisch na je vorige stapjes. Als je zo doorgaat kun je het eind van het jaar alles nog steeds lopend af, denk ik.
Ja ik vind die linkjes ook erg prettig. Het wat hardere licht vind ik geen enkel probleem, ik bewonder juist het gebrek aan mooidoenerij. Documentaire fotografie op zijn best.
De afstand van 346 m noordwaarts lijkt me logisch na je vorige stapjes. Als je zo doorgaat kun je het eind van het jaar alles nog steeds lopend af, denk ik.
- Henry
- Lid

@Frans: Ik vind het een leuk project, maar voor mij is nog niet 100% duidelijk hoe je de route loopt. Dat je NOZWNOZW.........NOZW in rechte lijnen loopt is mij duidelijk.
Begrijp ik goed dat de route naar het eerstvolgend eindpunt door jou gestart wordt vanaf het punt waar je gebleven was of begin je elke keer vanuit huis? M.a.w.: vanaf welk punt heb je de 346 meter noordwaarts gelopen voor deze foto?Frans schreef:...Vanaf mijn huis NOZWNOZW.........NOZW in rechte lijnen. Straten waar ik al een keer geweest ben sla ik over. Foto's worden gemaak in richting NOZWNOZW........NOZW...
- petervaneekelen
- Moderator
- Contacteer:
Volgens mij kies je een nieuw punt om aan te komen volgens je ijzeren logica, maar is het afhankelijk van je bui, je gesteldheid, het weer, en de toto hoe je precies naar dat punt toegaat.
Wellicht is een wandelplaatje inzichtelijk. Lijkt me zowiezo illustratief om bij je expositie op te hangen, want dit moet natuurlijk in het dorpshuis tentoongesteld gaan worden.
Ik stel het me voor als een uitrollende lijn vanuit het midden, maar dan niet rond maar hoekig. Zonder snijpunten, dus. Als je iedere beweging tussen de honderd en tweehonderd meter verder loopt kom je uiteindelijk niet veel verder dan twee a drie kilometer van je beginpunt.
Wellicht is een wandelplaatje inzichtelijk. Lijkt me zowiezo illustratief om bij je expositie op te hangen, want dit moet natuurlijk in het dorpshuis tentoongesteld gaan worden.
Ik stel het me voor als een uitrollende lijn vanuit het midden, maar dan niet rond maar hoekig. Zonder snijpunten, dus. Als je iedere beweging tussen de honderd en tweehonderd meter verder loopt kom je uiteindelijk niet veel verder dan twee a drie kilometer van je beginpunt.
- Frans
- Lid

De afstanden zijn hemelsbreed gemeten vanaf het vorige punt.
Ik ga vanuit huis langs de kortste weg naar het nieuwe punt.
Zal bij de volgende foto een plaatje toevoegen met de zogenaamde waypoints.
Kunnen jullie meteen een (beginners)foutje ontdekken.
Ik ga vanuit huis langs de kortste weg naar het nieuwe punt.
Zal bij de volgende foto een plaatje toevoegen met de zogenaamde waypoints.
Kunnen jullie meteen een (beginners)foutje ontdekken.
- Frans
- Lid

“Een waypoint of routepunt is een plaats op aarde, opgeslagen met de coördinaten. Waypoints kunnen onderdeel zijn van een te volgen pad (trail) of van een afgelegde weg (tracklog). Waypoints kunnen worden opgeslagen in een database of in een gps om ze tijdens een reis op te zoeken. ...”
Bron: Wikipedia.
Bron: Wikipedia.