Gr, Eva
beveiligd foto's op site
- Evaatje
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Vrouw
- Contacteer:
Hoi hoi, ik hoop dat mijn topic hier goed staat, maar weet iemand hoe ik aan mijn site (dus mijn eigen domein) een pagina kan maken, die niemand ziet, maar die ik naar een klant kan mailen met daarom de foto's (en dat ze desnoods beveiligd in kunnen loggen op die pagina)? ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk omschrijf.........je ziet dit volgens mij vaak bij bruidsfotografie gebeuren ook........ik hoop dat iemand mij kan helpen?
Gr, Eva
Gr, Eva
- wilw
- Lid

- Geslacht: Man
- Contacteer:
dan heb ik een aanvullende vraag. Ik wil dat iedereen op mijn site kan, zonder de foto's te kunnen downloaden. Hoe pak ik dat aan? _of moe tik een ander topic openen hiervoor?
- Mendel
- Lid

- Contacteer:
Zou je kunnen bewerkstelligen met een flashviewer, zoals bijvoorbeeld porta samen met simpleviewer, de foto's zijn dan niet te downloaden.
In ieder geval niet makkelijk
Voorbeeld:
https://stegmann.dk/mikkel/porta/demo/m ... pleviewer/" onclick="window.open(this.href);return false;
Site van de (gratis) software:
https://stegmann.dk/mikkel/porta/" onclick="window.open(this.href);return false;
In ieder geval niet makkelijk
Voorbeeld:
https://stegmann.dk/mikkel/porta/demo/m ... pleviewer/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://stegmann.dk/mikkel/porta/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Wendy
- Lid

- Geslacht: Vrouw
- Contacteer:
Heb ik bij de schoolfoto's ook gedaan. Kun je niet meer met de rechtermuisknop de afbeelding opslaan.
Ik zal eens kijken of ik nog kan vinden hoe ik dat gedaan heb.
Edit:
Kijk maar even of dit werkt:
<SCRIPT type="text/javascript" LANGUAGE="JavaScript">
<!--
/* capture the mouse */
function right(e) {
if (navigator.appName == 'Netscape' &&
(e.which == 3 || e.which == 2))
return false;
else if (navigator.appName == 'Microsoft Internet Explorer' &&
(event.button == 2 || event.button == 3)) {
/* hier komt je tekst */
alert('© Wendy Mons\n'
+ '\n'
+ 'Foto bestellen? \n'
+ '\n'
+ 'Dat kan via het bestelformulier onderaan deze pagina\n');
return false;
}
return true;
}
document.onmousedown=right;
document.onmouseup=right;
if (document.layers) window.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
if (document.layers) window.captureEvents(Event.MOUSEUP);
window.onmousedown=right;
window.onmouseup=right;
//-->
</script>
Ik zal eens kijken of ik nog kan vinden hoe ik dat gedaan heb.
Edit:
Kijk maar even of dit werkt:
<SCRIPT type="text/javascript" LANGUAGE="JavaScript">
<!--
/* capture the mouse */
function right(e) {
if (navigator.appName == 'Netscape' &&
(e.which == 3 || e.which == 2))
return false;
else if (navigator.appName == 'Microsoft Internet Explorer' &&
(event.button == 2 || event.button == 3)) {
/* hier komt je tekst */
alert('© Wendy Mons\n'
+ '\n'
+ 'Foto bestellen? \n'
+ '\n'
+ 'Dat kan via het bestelformulier onderaan deze pagina\n');
return false;
}
return true;
}
document.onmousedown=right;
document.onmouseup=right;
if (document.layers) window.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
if (document.layers) window.captureEvents(Event.MOUSEUP);
window.onmousedown=right;
window.onmouseup=right;
//-->
</script>
je maakt het iedergeval moeilijker voor ze...Mendel schreef:Zou je kunnen bewerkstelligen met een flashviewer, zoals bijvoorbeeld porta samen met simpleviewer, de foto's zijn dan niet te downloaden.
In ieder geval niet makkelijk![]()
Voorbeeld:
enkel als je de foto's bekijkt in IE of een browser dan blijven ze in je cash van je computer zitten.
als je de site open hebt ga je ondertussen zoeken naar die foto en copieer je em uit die mapje (foto gecopieerd)
het is niet te beveiligen, wel moeilijker te maken
- Henry
- Lid

De gemiddelde gebruiker is nu.... veel te oud 
Ik denk dat bijna elke middelbare school jongere binnen no time in staat is om dit alsnog te doen, danwel via zijn / haar sociaal netwerk iemand te vinden die dit wel voor hem / haar kan doen.
Als je niet wilt dat men iets met je foto kan doen, zorg dan dat de grootte van het bestand (in kb) erg laag is. Oke, de kwaliteit is dan niet super, maar men kan er ook bijna niks meer mee. In combinatie met de maatregelen van Wendy / Mendel zorg je er zo voor dat:
- de drempel al iets hoger wordt
- als men de foto gedownload heeft er nauwelijks iets mee kan.
Een logo er doorheen kan ook, maar daar wordt je foto niet beter van.
Ik denk dat bijna elke middelbare school jongere binnen no time in staat is om dit alsnog te doen, danwel via zijn / haar sociaal netwerk iemand te vinden die dit wel voor hem / haar kan doen.
Als je niet wilt dat men iets met je foto kan doen, zorg dan dat de grootte van het bestand (in kb) erg laag is. Oke, de kwaliteit is dan niet super, maar men kan er ook bijna niks meer mee. In combinatie met de maatregelen van Wendy / Mendel zorg je er zo voor dat:
- de drempel al iets hoger wordt
- als men de foto gedownload heeft er nauwelijks iets mee kan.
Een logo er doorheen kan ook, maar daar wordt je foto niet beter van.
Printscreen en dan plakken werkt altijd prima.
- Niels
- Lid

Zeker met de mac waar weer een progje een print screen zit waarmee je dingen heel makkelijk bewerkt tot iets bruikbaars.
Alleen idd hele lage resolutie kan een uitkomst zijn 600 pix langste wilde met 72pix per? is volgen mij op internet goed te gebruiken, maar met geen goed fatsoen een foto van te maken.
Als je daarbij nog een logo plaatst is de lol er snel af.
Ben je bang voor commercieel gebruik voor de raw files bewaren, dan heb je een bewijs dat het jouw plaat is.
Alleen idd hele lage resolutie kan een uitkomst zijn 600 pix langste wilde met 72pix per? is volgen mij op internet goed te gebruiken, maar met geen goed fatsoen een foto van te maken.
Als je daarbij nog een logo plaatst is de lol er snel af.
Ben je bang voor commercieel gebruik voor de raw files bewaren, dan heb je een bewijs dat het jouw plaat is.
-
Senna
- Lid

- Bezwaar bewerken: Ja
- Contacteer:
De enigste manier om te voorkomen dat iemand iets met jou foto's kan doen, is door ze niet op internet te plaatsen. Je kan de foto's beveiligen zodat je ze niet meer met je rechter muisknop op kan slaan, maar printscreen en plakken in een tekenprogramma blijft altijd een mogelijkheid.
- Henry
- Lid

Vergelijk het met een schilderij. Je kunt er een foto van maken (wordt ook gedaan) of het proberen na te schilderen, maar er is er maar 1 die het origineel bezit.
Als je (wat ik al eerder zei) bang bent dat ze met een hoge resolutieplaat vandoor gaan, dan moet je zorgen dat ze deze niet kunnen pakken (dus een lage resolutiefoto plaatsen.
Als je bang bent dat ze hem kopiëren, dan moet je hem niet op het internet plaatsen.
Als je (wat ik al eerder zei) bang bent dat ze met een hoge resolutieplaat vandoor gaan, dan moet je zorgen dat ze deze niet kunnen pakken (dus een lage resolutiefoto plaatsen.
Als je bang bent dat ze hem kopiëren, dan moet je hem niet op het internet plaatsen.
- wilw
- Lid

- Contacteer:
Dus zo'n beetje wat we hier doen (800 over de langste zijde).Henry schreef:Als je (wat ik al eerder zei) bang bent dat ze met een hoge resolutieplaat vandoor gaan, dan moet je zorgen dat ze deze niet kunnen pakken (dus een lage resolutiefoto plaatsen
En als dat niet het geval is
dan krijgen we de mooiste foto's niet te zienHenry schreef:Als je bang bent dat ze hem kopiëren, dan moet je hem niet op het internet plaatsen.
Foto's zijn niet te beveiliggen.Mendel schreef:Zou je kunnen bewerkstelligen met een flashviewer, zoals bijvoorbeeld porta samen met simpleviewer, de foto's zijn dan niet te downloaden.
In ieder geval niet makkelijk![]()
Voorbeeld:
Programma's als screenhunter maken alles mogelijk.
Ook de flashviewer biedt geen bescherming...zie onderst.voorbeeld.