Onverwachts had ik gisteren het geluk ze te vinden en wat nog mooier was er zaten ook een paar monniks gieren (aegypius monachus), die zeldzaam zijn en bovendien bedreigd.
Natuurlijk zaten ze enorm ver weg en onmogelijk te fotograferen, maar wel te bewonderen vanachter een hek naar een stuk ruig land en gebergte. Terwijl ik daar stond te kijken met mijn camera in mijn handen kwam er een boertje op zijn trekker aan en vertelde me dat ik als ik dat durfde best wel het land op mocht. Natuurlijk heb ik dat direct gedaan, helaas zijn ze niet benaderbaar. Ze vlogen op en bleven rondcirkelen op een afstand die nog net voldoende was. Het zijn niet de beste foto's, in vlucht en uit de hand genomen is toch wel erg moeilijk en niet te vergelijken met een foto uit de dierentuin of van een roofdieren show. Toch dacht ik dat sommige van jullie deze foto's toch wel interessant zouden vinden.
Ik heb geprobeerd van beide soorten ongeveer dezelfde houding te fotograferen. De eerste foto van de combinaties zijn de monniks gieren, herkenbaar oa aan de lichtgekleurde poten en donkere veren.

Ik ga hier zekere nog verschillende keren naar toe in de hoop betere foto's te kunnen maken.

Erg mooi om ze te zien in het wild en niet alleen in de dierentuin

. Deze dag was bedoeld als verkenning en dan ben je toch blij als je nog een paar foto's kan schieten al zijn de omstandigheden niet optimaal. Ik heb trouwens ook nog een lokatie gevonden waar ijsvogeltjes zitten. Helaas heb ik die niet kunnen vastleggen maar dat zal ongetwijfeld nog een keer lukken.