Distelvlinder en monarchvlinder

De kriebelende kruipertjes
Plaats reactie
Digilike
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Contacteer:

Distelvlinder en monarchvlinder

Bericht Geplaatst:

#1 Distelvlinder: sommigen vinden dit soort achtergronden te druk. Zelf houd ik wel van herhaling en een wat schilderachtig effect.

Afbeelding

#2: Monarchvlinder: wellicht geen topplaat. Wel was ik tevreden met dit resultaat bij 1/80 op 420mm :) De achtergrond die je ziet was een bank. Omdat ik dit wel anders vond, heb ik bewust voor dit standpunt gekozen ;)

Afbeelding
MaartenvdC
Lid
Lid

Re: Distelvlinder en monarchvlinder

Bericht Geplaatst:

De eerste foto vind ik erg goed gelukt, de bloem met de vlinder springt er mooi uit en de vlinder is geheel scherp. De tweede foto is ook mooi, maar heel klein minpuntje vind ik dat de vleugel van de vlinder niet geheel scherp is. Verder wel een mooie kleurencombinatie in deze foto.

Maarten
Digilike
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Bedankt voor je commentaar. De vleugel is niet helemaal scherp, dat klop. Een kleiner diafragma kon ik in die omstandigheden niet meer hanteren. De sluitertijd van 1/80 is wel de grens en een hogere ISO wilde ik ook niet gebruiken ;) Overigens behoor ik niet tot de mensen voor wie alles helemaal scherp hoeft te zijn. Een geringe DOF vind ik vaak spannender. Maar hier is dat laatste niet zo van toepassing :)
frankyboy
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

nr 2 mooi kleurrijk , foto 1 heeft voor mij te veel ruimte !

grt frank
Gotchas
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Vind ze beide goed geslaagd, eerste is idd leuk met die bloemen in de achtergrond. Wat ik wel jammer vind is dat een van de bloemen in de achtergrond de vlinder als je het ware raakt. Vind persoonlijk dat ze echt in zo'n geval los moeten staat van het onderwerp om zo het bewuste onderwerp goed los te laten komen. Tweede is ook fraai met die oranje achtergrond, weer eens wat anders dan dat eeuwige groen ;)
Digilike
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Dank voor het commentaar. Ik hoorde nog niet eerder dat de distelvlinder weg zou vallen tegen de achtergrond, maar ik begrijp dat dit een standpunt is dat je kunt hebben bij dit soort achtergronden. @Frank: dit is geschoten met een tele-objectief. De laatste tijd ben ik meer van het onderwerp ook in de omgeving plaatsen, in plaats van alleen maar macro ;)
Kelly
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Op- en aanmerkingen zijn al vernoemd. Verder zijn het mooie plaatjes :up
Tony
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

twee mooie opname's :up en gelukkig dat smaken verschillen, anders zouden de foto's/forums heel saai worden. ik ga ook voor je eerste, is mijn smaakje ook wel ;)
Jacky
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Mooi hoe je in de eerste foto de leefomgeving hebt meegenomen, de tweede vind ik ook mooi met de BG-kleur die je terugvindt in de vlinder, knap ! :up
Plaats reactie

Terug naar “Insecten”