Ik kan jou creativiteit altijd erg waarderen, jij ziet in veel dingen potentie voor een mooie foto.
In dit geval snap ik dat jij er hier een foto van gemaakt hebt, maar hij komt bij mij niet lekker binnen. Wat het voor mij lastig maakt om te reageren is dat ik niet weet waar ik naar kijk en wat jij wilt laten zien met deze foto. Titel brengt mijn autistische brein ook een beetje in verwarring met het beeld wat ik zie.
Waar kijken we naar? Dit is een beeld van een bisschop, wat zich bevind in een ondergrondse ruimte van de kerk waar het staat. Door de minimale belichting is het daar a) nogal donker, en b) krijgen de oogleden van het beeld hooglichten die dit de ogen doen lijken ipv de oogleden. Dit levert een creepy effect op wat ik geproberd heb vast te leggen.
Is het te donker? Ik denk het niet want er zit voldoende doortekening in de delen die bijdragen aan het beeld. Zou ik de foto standaard belicht hebben dan verdwijnt de sfeer. Er is wel de neverending story van het verschil in beeldscherm, bij de een zal het er goed uitzien en bij de ander niet.
Wat betreft het witte kader, dat is wel een terechte opmerking, misschien was het hier beter geweest zonder kader.