Ik heb de volgende setup die ik gebruik bij het fotograferen van vissen in een aquarium. Daarbij heb ik de Master fliterser naast me staan op een statief en twee losse infrarood gestuurde flitsers staan op het aquarium.
Het gaat om:
Canon EOS 70D
Canon 580 EXII als master
2 x Canon 420EX als slaves
Normaal zet ik de camera op de M stand. Iso 200, sluitertijd 200, diafragma 1:2.8 tot 1:10. E-TTL ingeschakeld. Met 3 flitsers heb ik duizenden foto's gemaakt die allemaal goed belicht werden.
De laatste paar keer waren alle foto's veel te donker. Net alsof een paar flitsers niet zijn afgegaan. Na veel testen heb ik geprobeerd om de master niet te laten flitsen en de slaves wel. Master staat dus op OFF. Bij het nemen van de foto, gaat de Master wel af (voor het meten van de belichting?) en de slave gaat ook af....de foto is dan helemaal donker. Blijkbaar gaat de slave te laat af.
Ik word langzaam aan gek en weet niet meer welke instellingen ik hiervoor zou kunnen proberen om dit weer goed te krijgen. De camera heb ik al gereset naar fabrieksinstellingen, de 580EX II ook al?
Wie weet raad?