Een eenvoudig pastoraal kijkplaatje, en ik zeg dit niet als oordeel, maar als constatering. Een nederlands landschap, onder hollandsche luchten. Goed stanpunt, met veel diepte langs het water, en de oevers.
Plaatsing bomen zorgt voor aangename beeldverdeling, en diepte. Goede belichting op de wolken, met het frisse wit met doortekening rechts, en het wat dreigende grijs aan de rechterzijde.
Paar vraagtekens bij bewerking, ik vermoed iets te veel naverscherpt bij dit formaat voor het web, vooral gewassen in voorgrond ogen iets te kartelig. Ik denk dat mede debet is aan het iets kunstmatige wat ik aan het groen proef.
Denk dat orgineel er beter van af komt op dat vlak. Foto dus sterk, nabewerking mag van mij iets fijner.
Bedankt voor je reactie. Inderdaad op dit formaat is hij inderdaad wat korrelig op de voorgrond. Het kan door de verscherping in LR komen en heb hem daarna verkleind en nog een beetje verscherpt in bordermaker.
Ook ik heb niet veel toe te voegen aan hetgeen reeds is opgemerkt, op één ding na misschien: ik heb de indruk dat de foto ietsje lichter zou kunnen/mogen. Het zou me niet verbazen dat bij het bekijken van het histogram zou blijken dat je nog iets ruimte hebt in de hoge lichten. Groet, Martin