Als ik het goed heb dan gebruik jij een Sigma lens? De sweetspot van deze lens ligt op of rond de f/8.0. Je hebt f/22.0 gebruikt voor deze foto.
Je staat op ongeveer 5 á 6m van de schommel. Lens op 10mm. Scherpstelpunt op de staander van de schommel. Dat betekent dat je bij f/8.0 en bij f/22.0 een oneindig scherptebereik hebt. Zelfs bij de grootste opening van f/3.5 heb je al een oneindig scherptebereik met deze waarden. Omdat de sweetspot rond de f/8.0 ligt zou ik deze gekozen hebben.
Was ook mijn gedachte. Mooi beeld, goed idee, maar te lange sluitertijd (beweging is goed maar teveel maakt het juist onzichtbaar) en te weinig scherpte. Kortom: goed advies van rbwadden.
Ik kan me ook wel vinden in het advies. Iets meer scherpte door wat snellere sluitertijd. Mar ik wil toch ook wel genoemd hebben dat ik hem verder heel fijn van sfeer vind. De bal tegen de schommel ook een mooi detail. Dat benadrukt het spelende kind die even het ballen onderbroken heeft om te schommelen. Gr. Harry
Scherpstelpunt ligt bij de tweede paal ongeveer. Dus niet optimaal om ook de voorste scherp te hebben mede gezien de lange sluitertijd, achteraf had dat beter geweest.
@Harry bedankt voor de reactie op de sfeer en het detail van de bal.