Weer heb ik verschillende uitsnedes uitgeprobeerd.
Veel tijd was er niet want de kleuren en de wolken veranderde snel.
Gewoon gedaan om voor mezelf uit te zoeken wat me het meeste aanspreekt.
Maar ik ben heel benieuwd wat jullie aanspreekt. Of helemaal niet en waarom.
Ik vind ze stuk voor stuk mooi en bijzonder sfeervol, maar als ik moet kiezen zeg ik nummertje 3.
Lekker ruimtelijk met een mooie spiegeling en dan ene oranje wolkje
Zeker nr 3 ook door een fijne compositie die rust uitstraalt. De plaatsing van de boom op 1/3 heeft zijn positieve uitwerking i.t.t. f 5 waar de boom teveel naar het midden staat. De portretstand foto 's vind ik het minder goed doen bij landschapsfotografie, maar in f4 staat de boom op een mooi plek en heeft de ruimte. Mooie lucht op allen.
Het wordt eentonig, maar ook ik ga voor de 3e....mooie plaat, maar ook de rest mag er zijn.
Nog mooier had ie voor mij geweest zonder de eendjes/meerkoeten die je nu als zwarte stippen in de verte ziet, maar wel het eendje/meerkoet van de 1e foto erin.
Zeker #3 hier komt, de boom, als onderwerp het best tot zijn recht en is de spiegeling het mooist.
Bij #1 Trekt de drukke linkerkant de aandacht teveel naar zich toe en wordt de boom wat ondergeschikt.
Door de portret uitsneden bij #2 & 4 is er naar mijn mening teveel verlies van de prachtige gekleurde lucht en bij de laatste is de gekozen uitsnede niet mooi en staat de boom teveel centraal
Mvg,
De derde is het duidelijk voor mij. Het stukje explosieve blauw is echt een aanvulling voor mij. Maar zonder ook erg mooi trouwens. Mooie verdeling en de boom een goede aandacht trekker.
En al fietsend naar mijn werk zag ik de lucht ook tussen de bomen door. Een feestje weer.
Hoi Gerda,
ja, na alleen het bekijken van je foto's was ik er al wel uit...het lijkt er op dat er meerdere zich aansluiten bij keuze 3....deze geeft voor mij het meeste rust.
mooie serie hoor.
Gr, Bert