Stoere foto en standpunt, heeft iets 60s voor mij.
Lof voor het standpunt en goed de contrasten stevig ingezet wat de aparte en ietwat verwarrende kijkhoek bekrachtigd, mij kan dit wel smaken......
Judith, voornamenlijk intuitief, in dit geval was ik door de challenge (flonkeringen) bezig met een theelichtje wat door zijn vele geslepen vlakjes een mooie schittering in zonlicht oplevert. Vele ideeen zijn gepasseerd, waaronder de (eerst twee) blokjes als bril voor het gezicht houden. Dat werkte totaal niet, maar in dit shot van onderen komt de glans wel goed uit. Deze uiteindelijk niet gekozen omdat het beeld niet zozeer meer gaat over flonkeringen, maar ik vind 'm zelf erg leuk en ik ben dan ook blij dat het in de smaak lijkt te vallen.
@rbwadden: de portretfoto is "van onderen" genomen, bijna recht langs het gelaat (met zonnebril voorzien van reflectie). Dit gaat denk ik makkelijker als het model ligt te zonnen.
Hoi Erik, verontschuldigen is natuurlijk overbodig! Blijkbaar is dit geen eenvoudig beeld, ik verkijk me daar regelmatig op want ik dacht dat het vrij duidelijk is. Tip: neus en kin zitten links, haar en oor zitten rechts
Ik realiseerde me net dat ik nog wat meer materiaal had liggen, wat misschien het eerste beeld iets duidelijker kan maken (of voor meer verwarring kan zorgen, je weet maar nooit ). Dus zie de extra foto.