Of toch Nederland? In mijn vakantie kon ik het 1 keer opbrengen om wel heel vroeg op te staan voor de heideblauwtjes. Maar dan kom je dit tegen op de Delleboersterheide bij de lange wandeling naar de vlindertjes hun slaapplaats. Dan moet je toch echt even stoppen en een foto maken en hopen dat je dan niet te laat bij de vlinders arriveert.
Laatst gewijzigd door ytje123 op 14 okt 2020 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Bert, nee ik heb hem niet ruimer. Die keer dat ik dan eens besluit alleen maar de Tamron 90mm meeneem omdat bij de vorige poging met de vlinders het echt op de minuut ging met opzoeken en vooral heel snel opwarmen door de warme zon , beleef je dan zo'n zonsopkomst. En die stond dan ook precies achter deze boom. Ik ben zover mogelijk naar achter gelopen om de boom in het kader te krijgen maar verder ging niet omdat ik dan zelf in een grote struik moest staan en er vooral andere bomen in beeld kwamen en dat wilde ik nu even niet. Achteraf had ik alle tijd, de zon bleef steken achter een schapenwolkendek en dus was het opwarmen van de vlinders heel traag. Dat scheelde meer als een uur voordat de vleugels eindelijk opengingen.
Fantastisch Ytje! Prachtige compositie, en een heerlijk kleur overgang van warm naar koud. Beetje mist maakt het helemaal af. Ik vind het een topplaat!