Dank jullie wel.
@Ronald Jan, ik zag eigenlijk de Alpenmarmot eerder dan de dat de vrouw me opviel, want ik was aan het uitkijken naar de Alpenmarmot.
Mensen fotografeer ik niet zo vaak, of het moeten wandelaars zijn die een mooi onderwerp kunnen zijn in een landschapsfoto of zo.
Ik wilde dus eigenlijk de Marmot alleen vastleggen toen ik die vrouw zag staan en me dit wel een leuk plaatje leek......ik kwam er dus al achter tijdens het fotograferen.
@Henry, ik heb nog wel iets meer ruimte aan de bovenkant en eventueel ook nog iets aan de onderkant.
Ik vond de rest van de onderkant niet veel toevoegen, maar wilde ook niet minder aan de onderkant, omdat de Marmot dan minder opvalt, want die zakt dan ook in de foto.
Rechts wilde ik ook niet meer ruimte, want daardoor zou ook de Marmot minder opvallen, omdat ie dan kleiner in de foto zou komen.
Ik heb dus bewust voor een 5x4 uitsnede gekozen....bij een vierkant zou ik wel meer ruimte aan de bovenkant hebben, maar dan komt de Marmot dus weer wat lager in de foto.
Zelf vind ik de ruimte boven de vrouw wel voldoende, want ze kijkt ook niet omhoog of zo, waarom zou jij iets meer ruimte aan de bovenkant willen zien, of is dat meer een gevoel?