F4.5 I 1/1000 I ISO 250 I 27mm
F2

F5.6 I 1/640 I ISO 250 I 55mm
F3

F4.5 I 1/1600 I ISO 250 I 24mm

Dank. Nog heel wat te leren idd. Soms een uur per foto bezig nog.. Merk dat met contrast en exposure lucht snel overbelicht is. Dooroefenen.Judith schreef:De derde is het mooist, de scherpte (diepte) is daar prima.
Ik vind alle foto's wel wat flets ogen. Je mag in de bewerking wel iets meer contrast en diepte aanbrengen.

Dank. De kerk, waarvan de oudste delen uit de 12e eeuw stammen, is inderdaad toegankelijk gemaakt. Het is in het beheer van de Stichting Oude Groninger Kerken.DE2_186 schreef:Ik vind het thema heel aansprekend, ik houd hier van. Voor mij vertellen de eerste twee foto's vooral het verhaal omdat hier hiet nieuw in contrast staat met het oud. De laatste heeft natuurlijk een eigen charme en sluit mooi af.
Bij de eerste foto zou ik graag wat meer ruimte om de kerk willen, maar dat kan heel goed een persoonlijk voorkeursdingetje van mij zijn.
Even los van de fotobeoordeling: zie ik nou dat er een soort..... loopplankje over de rails heen ligt? Dat is dan wel weer grappig, want daarmee is de bereikbaarheid van de oude kerk kennelijk toch belangrijker dan de bereikbaarheid van de moderne industrie.

Veel op op te reageren. Lijkt inderdaad op andere installaties. Die sterk witte torens op de Wikipedia-foto's herken ik niet echt terug. Lijkt op mijn foto wel dezelfde locatie te zijn als die buizentoren.Frans schreef:De foto's vertellen voor mij niet een verhaal.
Maar dit soort foto's passen wel mooi als illustratie bij een verhaal in krant of tijdschrift.
Je verhaal maakte me nieuwsgierig dus ben even gaan googelen.
Foto 1 herkende ik uit het verhaal in wikipedia.
Zelfde standpunt maar wat verder weg lijkt het.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Heveskes" onclick="window.open(this.href);return false;
Je ziet daar andersoortige industrie. Herken je de foto of is er veel verandert.
Bewerken kost vooral veel tijd als je gaat klonen of retoucheren.
Kleur, contrast, naverscherpen en eventueel andere uitsnede maken moet met wat ervaring binnen 5 minuten kunnen.
Fotograferen in raw is voor sommige omstandigheden verstandig. Die hebben vooral met het licht te maken.
Zelf fotografeer ik in raw +jpeg.
Het jpeg bestand is vaak van uitstekende kwaliteit en kan ik bijna nooit evenaren vanuit het raw-bestand.
Zeker als je voorinstellingen op je camera gebruikt die passen bij de situatie.
Veel camera's bieden naast voorinstellingen voor portret, landschap, sport etc. de mogelijkheid om zelf een set instellingen vast te leggen.