de kleuren en reflecties kijken fijn.
Misschien de volgende keer een overweging waard om met langere sluitertijden te experimenteren? Dan krijgt het water een nog meer (glad) spiegelend effect.
Als ik de exif bekijk dan had je niet heel veel licht op deze plek.
Dan schieten me een paar vragen te binnen.
Is de sluitertijd van 1/640 noodzakelijk om bewegingsonscherpte te voorkomen?
Is het objectief de Canon RF 100-500mm F4.5-7.1L IS USM? En zo ja heeft het met scherptediepte te maken dat je niet voor f/4.5 hebt gekozen.
De achtergrond van beide vragen is het optimaliseren van de hoeveelheid licht op de sensor.
Hoe meer licht hoe beter het dynamisch bereik, hoe minder ruis en hoe meer detail.
Aardige spiegeling en fris groen, maar vind de bomen te druk ogen (contrast? / verzadiging? /licht?. Ik mis wat rust, sfeer. Ms snijden tot net onder de witte plek in de achtergrond. Dan de waterspiegel wel vrij in het midden, maar kijk ms iets rustiger.
Ik denk dat je andere afwegingen moet maken als ik kijk naar de ISO-waarde. De R5 kan best wat hebben dus enige nonchalance wel gerechtvaardigd, maar boven de 1250 begint het toch echt uit te maken, en is het beter niet onnodig hoger te gaan zitten.
Bij 1/80ste had je ISO 1600 kunnen hebben.
Als het windstil is bij 1/20ste ISO 400, precies waar dual gain z'n werk gaat doen.
Drie stopjes mag voor IBIS+ILIS toch geen probleem zijn.
Mooie spiegeling en frisse kleuren.
Ik vind het licht wat te hard, waardoor er teveel contrast is. Volgende keer wellicht wachten tot er een wolk voor de zon komt, dan heb je meer diffuus licht en creëer je een rustiger beeld
Bedankt voor de tips ik vind het ondanks de hoge iso toch een redelijke foto en dat verbaasde me. ,Ik heb er uiteraard wel wat aan bewerkt o.a. ruis verwijderd Ik heb dit tostel nog niet lang en ben nog aan het experimenteren alle tips zijn welkom.
ik had een eos 5d m4 en het is best wel even wennen