Avondwinkels+update

Foto's die niet goed in een van de andere categorieën zijn te plaatsen.
Plaats reactie
janjan33
Moderator
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Contacteer:

Avondwinkels+update

Bericht Geplaatst:

iso3200 f2,8 28 mm 1/250
Afbeelding
Update
Afbeelding
Laatst gewijzigd door janjan33 op 02 feb 2022 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Omhoog Profiel Website Foto's
petervaneekelen
Moderator
Contacteer:

Re: Avondwinkels

Bericht Geplaatst:

Het beeld op zichzelf vind ik wel aardig, maar vooral door de heldere bewerking vind ik het een fijne foto om naar te kijken.
Boelo81
Lid
Lid

Avondwinkels+update

Bericht Geplaatst:

De bewerking doet hier veel inderdaad. Door de high pass/hdr-achtige bewerking wordt het een fijne zoekplaat met veel kleuren en details. De diepte van twee winkels die je binnen kan kijken werkt ook goed net als de wandelende man. Twee kleine dingen die wat storen: de autobumper links en de man rechts die wat dicht op de voorgrond staat. Ms een crop proberen met de man rechts eraf en boven ook de afgesneden lichtreclames weg?
Omhoog Profiel Foto's
jurjengroendijk
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Een mooi zoekplaatje om te bekijken inderdaad.
Ik vind wel dat de toegepaste techniek de kwaliteit van het beeld niet ten goede is gekomen.
Dat zie je bv. heel goed terug in de jas van de meest linker meneer op de foto, maar ook de kinderwagen en de meneer die deze vasthoudt staan er niet helemaal lekker op qua licht/korrel/scherpte.
Voor mij heb je iets teveel aan 'de schuifjes' getrokken.
Omhoog Profiel Foto's
Harry
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja

Avondwinkels+update

Bericht Geplaatst:

Ik schaar mij achter Jurjen. Het plaatje is goed met veel dingen om te zien. De afwerking te ruw voor mij. Gr. Harry
Omhoog Profiel Foto's
Ab59
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Mooi gedaan, fraaie bewerking. :upc
Omhoog Profiel Foto's
Boelo81
Lid
Lid

Avondwinkels+update

Bericht Geplaatst:

Logische update, maar toch blijkt het origineel dan aantrekkelijker. Het groene vlak linksboven is best bepalend voor de kleurrijke prettige drukte van het beeld.
Omhoog Profiel Foto's
Frans
Lid
Lid

Avondwinkels+update

Bericht Geplaatst:

Zo'n foto waar je prima een legpuzzel van kunt maken.
Maar dan wel van het origineel.
Omhoog Profiel Foto's
DE2_186
Lid
Lid

Avondwinkels+update

Bericht Geplaatst:

Ik ga voor het origineel. De lopende persoon en de persoon achterin de winkel staan daarin meer centraal, en dat levert mooie tegenstellingen en ook diepte op. Er is een tegenstelling in kijkrichting tussen de persoon rechts en de lopende persoon, die mooi samengaat met de tegenstelling van het stilstaan en kijken van de persoon rechts en de actie van het lopen. Er is ook een mooie tegenstelling tussen de lopende persoon op de voorgrond en de persoon in de winkel op de achtergrond, ook hier weer het actieverschil, maar ook de dieptewerking. De lopende persoon werkt verbindend wat betreft het benadrukken van deze tegenstellingen en mag voor mij daarom niet aan de rand staan. Al dat soort variatie benadrukt de individualiteit en diversiteit van personen die allemaal hun eigen ding doen in een gemeenschappelijk decor, en dat maakt het voor mij zo'n leuke kijkplaat.

Die bumper, tja, 't is straatfotografie, mij stoort het niet. Het kadert ook nog wel enigszins met een beetje goeie wil. Het is gewoon zo'n klein rafelrandje, net zoals dat zalig lelijke snoertje naar die airco-koeler die zit "verstopt" achter de lichtreclame die met een erker-achtige omweg om dit apparaat heen loopt. Ik vind zoiets fantastisch. Dat zoiets toevoegt maakt dat ik over een randje bumper niet kan struikelen.

Mooi gebruik van de 28mm overigens, veel groter dan f/2.8 had het diafragma hier zeker niet moeten zijn, en met een 50mm had je dit nooit gehaald. ;-)
Omhoog Profiel Foto's
janjan33
Moderator
Contacteer:

Avondwinkels+update

Bericht Geplaatst:

@DE_186 Je verwoordt heel mooi wat ik gezien heb en daar heb ik zelf wat moeite mee. De tegenstellingen dieptewerking en actieverschil zorgen voor een bepaalde harmonie samen in de foto.De tegenstellingen etc. waar je over spreekt heb ik zelf wel gezien, maar de uitleg er aan geven is een tweede. Je kunt het wel zien en voelen maar het op papier zetten voor jezelf is een tweede.
De bumper zit ik eigenlijk ook niet zo mee.
De 28 mm werkt goed zo ja. Soms je wel op het randje van je diafragma zoals hier.
Dank dat je tijd genomen hebt om het uitgebreid te vertellen. Grt Jan
Plaats reactie

Terug naar “Overige foto's”