Hier foto's zoom meeting van 30-05-2022
Forumregels
Fotobesprekingen kunnen via een live internetverbinding o.i.d. plaatsvinden. De organisatie (logistiek, techniek en modereren) ligt bij de forumleden. De bijeenkomsten kunnen periodiek of ad hoc gehouden worden. Foto's die tijdens deze bijeenkomsten worden besproken kunnen in dit forum "Fotobespreking" worden geplaatst ter ondersteuning van de organisatie.
Fotobesprekingen kunnen via een live internetverbinding o.i.d. plaatsvinden. De organisatie (logistiek, techniek en modereren) ligt bij de forumleden. De bijeenkomsten kunnen periodiek of ad hoc gehouden worden. Foto's die tijdens deze bijeenkomsten worden besproken kunnen in dit forum "Fotobespreking" worden geplaatst ter ondersteuning van de organisatie.
- fran
- Lid

- Bezwaar bewerken: Ja
- Geslacht: Vrouw
- Contacteer:
In deze post kunnen de foto's ter bespreking in de zoom meeting worden geplaatst. Er mogen meerdere foto's worden geplaatst. Graag bij iedere foto de betreffende Exif plaatsen, dat is makkelijker bij de bespreking.
1.
Update
Lens EF24-105mm f/4L IS USM
Focal Length 40.0 mm
Aperture f/10
Exposure Time 1/60
ISO 400
2.
update
Focal Length 60.0 mm
Aperture f/10
Exposure Time 1/500
ISO 400
3.
Focal Length 28.0 mm
Aperture f/10
Exposure Time 1/500
ISO 400
4.
Focal Length 55.0 mm
Aperture f/6.3
Exposure Time 1/80
ISO 100

Focal Length 40.0 mm
Aperture f/10
Exposure Time 1/60
ISO 400
2.

Focal Length 60.0 mm
Aperture f/10
Exposure Time 1/500
ISO 400
3.

Focal Length 28.0 mm
Aperture f/10
Exposure Time 1/500
ISO 400
4.

Aperture f/6.3
Exposure Time 1/80
ISO 100
Laatst gewijzigd door Ab59 op 30 mei 2022 23:47, 4 keer totaal gewijzigd.
- fran
- Lid

- Contacteer:
1.

F 2.8, 1/1000, ISO 160 Fuji x-T3 55mm 1.2
2.

F 4.0, 1/500, ISO 160 Fuji x-T3 55mm 1.2
3.

F 3.2, 1/800, ISO 160 Ricoh GRIIIx
4.

F 5.0, 1/1000, ISO 200 Ricoh GRIIIx
5.

F5.0, 1/250, ISO 200 Ricoh GRIIIx
- petervaneekelen
- Moderator
- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Man
- Contacteer:

f/8, 1/5s, 19mm, ISO3200

f/8, 1/80s, 53mm, ISO400

f/8, 1/20s, 33mm, ISO3200

f/8, 1/1250s, 16mm, ISO200
Updates geplaatst 
- petervaneekelen
- Moderator
- Contacteer:
Allebei verbeteringen voor mij, Ab.
- Fotosmurf
- Moderator
- Contacteer:
Updates ogen beter AB.
De 2e zeker natuurlijker.
Van de eerste denk ik dat hij wel rustiger is geworden maar of het dan nog de foto is waar jij hem voor maakte twijfel ik dan weer een beetje over. Blijft wel een mooi beeld en update kijkt lekkerder.
De 2e zeker natuurlijker.
Van de eerste denk ik dat hij wel rustiger is geworden maar of het dan nog de foto is waar jij hem voor maakte twijfel ik dan weer een beetje over. Blijft wel een mooi beeld en update kijkt lekkerder.
- fran
- Lid

- Contacteer:
Waarom een ondermijning Frans. Iedereen is vrij om hier op de foto's te reageren maar om een of andere reden wordt dat niet gedaan.
De leden die aanschuiven hebben allemaal de "behoefte" om wat uitgebreider over de foto's te praten. Niet iedereen heeft zin om ellen lange lappen tekst te typen en dan maar af tewachten of daar nog een reactie op komt. Ook heeft niet iedereen de behoefte om alleen maar one liners te krijgen op zijn foto's. In de meeting hebben we inbreng van alle deelnemers en die zijn het lang niet altijd met elkaar eens en door daar over te praten kunnen verschillende inzichten duidelijk worden gemaakt.
Maar jammer dat jij het als een ondermijning ziet want zo is het zeker niet bedoeld, eerder als een verrijking.
De leden die aanschuiven hebben allemaal de "behoefte" om wat uitgebreider over de foto's te praten. Niet iedereen heeft zin om ellen lange lappen tekst te typen en dan maar af tewachten of daar nog een reactie op komt. Ook heeft niet iedereen de behoefte om alleen maar one liners te krijgen op zijn foto's. In de meeting hebben we inbreng van alle deelnemers en die zijn het lang niet altijd met elkaar eens en door daar over te praten kunnen verschillende inzichten duidelijk worden gemaakt.
Maar jammer dat jij het als een ondermijning ziet want zo is het zeker niet bedoeld, eerder als een verrijking.
- petervaneekelen
- Moderator
- Contacteer:
We kunnen wel vaker de besproken foto's daarna gewoon posten, fran. Doen we wel eens, maar zal het vaker doen.
Persoonlijk vind ik het geen ondermijning van het forum, maar juist een verrijking. 
Waar iedereen aan mee kan doen.
- petervaneekelen
- Moderator
- Contacteer:
Ab, dit draadje bevat zoveel foto's dat niemand daar op gaat reageren (en daardoor kijken er denk ik ook weinig mensen naar). Dus is het geen raar verzoek om wat meer van die foto's ook in andere categorieen te posten. Zoveel wordt er tegenwoordig niet meer geplaatst, dat is de onderliggende boodschap.
- petervaneekelen
- Moderator
- Contacteer:
Peter ik bedoelde meedoen aan de zoom-meetingAb59 schreef:Persoonlijk vind ik het geen ondermijning van het forum, maar juist een verrijking.
- Harry
- Lid

Ik ben het wel met Fran eens. Ik zie de meetings als een verrijking van het forum. Ik denk, om mezelf als voorbeeld te nemen, dat ik gemiddeld misschien 3 a 4 opmerkingen krijg? Op een zoom-meeting wordt er, afhankelijk van de foto, wel 10 of 15 min. over een foto gepraat en gediscussieerd. Daar kan ik iets mee …Gr. Harry
- janjan33
- Moderator
- Contacteer:
Heb de opmerkingen hiervoor gelezen. Ik ben het eens opmerking van Fran dat de mondelinge fotobespreking kan bestaan naast het forum dat verder schriftelijk is. Op het forum wordt nogal eens gereageerd op een foto met minder onderbouwing ( eens...ik volg....ik vind het ook ...). De vraagsteller kan dan niet of moeilijker even reageren. Soms wellicht uit beleefdheid of respect of de angst om raar gevonden te worden..). Op de mondelinge fotobespreking kan de fotoplaatser zelf even reageren met ....waarom vind je dat? of ....ik ben het niet met je eens omdat of .......maar mijn intentie was anders en dan kun je elkaar sneller vinden. Het forum is in dat opzicht afstandelijker....daar moet je eigenlijk meer je best doen om je mening goed over te brengen en te communiceren. Dat geldt zowel voor de fotoplaatser als de beoordelaar.