Op zich een leuk beeld, maar voor mij is de bewerking het niet. Ik vind hem te heftig. Afgezien van dat vind ik de beweging die je in het beeld hebt wel werken, maar ik zou de plaat graag zonder deze bewerking ook eens zien.
Het origineel heb ik geplaatst.
De foto is gemaakt door middel van pannen en bij het ontwikkelen gesolariseerd.
Wat hier ook wel apart was dat het licht door een dak met oranje plastic viel.
Wat mij nog niet bevalt is het grijs en donker wat in het gezicht en in de armen van de jongen zit. Ik ga er nog even voor zitten.
Ik vind de update al beter, maar voor mij nog steeds een te heftige bewerking, die overigens wel een grappig effect geeft.
De voorgrond is inderdaad eigenlijk veel te donker bij het origineel.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog steeds niet ondersteboven ben, ook niet van de update. Het blijft ook voor mij te heftig. Ik denk wel dat dit een foto is waar je hele leuke dingen mee kunt doen. Maar goed, fotografie (en dus ook bewerken) is vaak een kwestie van smaak. Er is niet een ding voor iedereen mooi of goed!
Ik vind het wel leuk om te zien dat je zo lekker aan het experimenteren bent.
De update vind ik geen vlees geen vis, die is het niet. Na het origineel gezien te hebben moet ik zeggen dat F1 knap is gedaan, leuk effect maar wel wat cartoonesk. Als je de uitsnede van F1 hebt bewaard in het origineel zou ik even een blend uitproberen om te kijken of je die heftige randen (typerend voor solarisatie, dat wel) wat subtieler kunt krijgen.
@Peter heb nog even gekeken blenden maar dat gaf geen goed resultaat om dat het licht teveel van achter komt denk ik.
@Frans ik heb nog even gezocht naar een andere foto waar de fietser wel in het licht is (zie boven). Als ik deze foto op min of meer dezelfde manier bewerk, dan is er geen witte streep meer om de persoon en heb je ook nog last van donkere plekken op de persoon. Dat is toch wel inherent aan het effect.
Cartoonesk, dat is een goed woord, en daarmee valt m.i. prima aan te duiden waarom de bewerking zo goed past bij zo'n fido-dido-maar-dan-met-gel op zo'n l*llige fat bike. Hoef je het over de phone nog niet eens te hebben.
Ik vind je laatste update (een andere foto eigenlijk) prettiger kijken, net iets minder extreem. Of dat nou komt omdat ik wat gewend ben aan die solarisatie of dat het gewoon een betere basisfoto is (dat denk ik eigenlijk) weet ik niet zeker, maar ik zeg: ga door!