Luminar NEO - mijn indruk als vervanger voor Lightroom

Plaats reactie
Maarten
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Ik heb een aantal maanden Luminar Neo gebruikt.
De resultaten die je kunt bereiken met dit pakket voor fotobewerking zijn indrukwekkend.
Ook is het erg makkelijk in gebruik. Als je Ligthroom bent gewend dan stap je zo over.
Het idee achter NEO is ook mooi. Er worden in de toekomst mooie extensies toegevoegd.

So far so good!

Maar.. sinds de laatste update is NEO op mijn iMac zo traag geworden dat ik er niet meer mee kan werken.
Voor de update haperde NEO ook wel eens en liep nooit zo smooth als Lightroom, maar je hoopt dat dit met een update verholpen kan worden.
Ik heb dagenlang contact via mail gehad met het supportteam van Skylum. Ze reageren snel en komen met suggesties. Dat helpt echter niet. Ik heb daarom besloten mijn Adobe account opnieuw te activeren.
Lightroom werkt als vanouds.. lekker snel!

De specs van mijn iMac zijn: iMAC Retina 5K, 27 inch, 2020 - Intel Core i5 3,3 GHZ 6 core - 64 GB DDR geheugen, 500 GB SSD intern, AMD Radeon PRO 5300 4GB.

Het kan zijn dat met updates NEO weer vlotter gaat worden. Ik hoop het. Ik heb een lifetime licentie en kan iedere update voorlopig testen.

Rectificatie: forum/viewtopic.php?f=59&t=117643" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Maarten op 05 sep 2022 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Omhoog Profiel Website Foto's
Yuukon
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Ik gebruik zelf ook Neo, maar dan in combi met Lightroom op mijn M1 Pro Macbook Pro. Ik moet zeggen dat ik geen last heb van de traagheid die jij omschrijft.

Ik vind het zelf een leuke aanvulling, en in geval van zou ik me er volledig mee kunnen redden. Maar ik vind hem vooral heel leuk voor er naast. Ik zou niet zo snel volledig Luminar gaan gebruiken tenzij ik echt niet anders kan. Simpelweg omdat de interface voor mij als minder intuitief aanvoelt dan Lightroom doet. Qua kwaliteit en mogelijkheden: absoluut een top programma.

Hopelijk gaat hij met de aankomende updates weer wat beter werken op je iMac!
Ab59
Lid
Lid

Re: Luminar NEO - mijn indruk als vervanger voor Lightroom

Bericht Geplaatst:

Jammer voor je , ik ervaar deze problemen totaal niet. Hopelijk gaat NEO met updates weer goed :upc werken op je iMac!
Omhoog Profiel Foto's
janjan33
Moderator
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Heb ook een Imac en een oude versie Lightroom die ik ooit eens heb gekocht. Daarnaast PS ook een oude versie. Ik houd het nog even daarbij als ik je zo hoor.
GladiusMaximus
Lid
Lid

Re: Luminar NEO - mijn indruk als vervanger voor Lightroom

Bericht Geplaatst:

.
Je bent toch niet de enige en zo lang al
https://community.skylum.com/hc/en-us/c ... -slow-bugs" onclick="window.open(this.href);return false;
.
.
Omhoog Profiel Foto's
wandelaar
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Als je een M1 hebt met de laatste LR dan is het rete snel. Ik ga in mijn aankomende vakantie met Neo spelen en kijken wat ik er van vind t.o.v. LR.
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Software”