2. Zwarte heidelibel
\3. Zwarte Heidelibel

4. ?

5. Bruinrode Heidelibel

6. Bruinrode Heidelibel

Canon Powershot SX10

\

Ayla schreef:Fijne serie! Goeie scherptes op de kopjes en fijne composities, die leuk afwijken van de 3:4 verhouding. De eerste 2 vind ik het fijnst wegkijken, lekker scherp, fijne kleuren en relatief rustige achtergronden. De 3e is mij wat te druk en er is een vrij harde belichting die ik niet lekker vind wegkijken. 4 is een fijne plaat, goed rustig met je onderwerp mooi gelijk in beeld. 5 heeft ook wel wat door de kleuren, maar is mij ook net iets te hard belicht

bopatje schreef:Ayla schreef:Fijne serie! Goeie scherptes op de kopjes en fijne composities, die leuk afwijken van de 3:4 verhouding. De eerste 2 vind ik het fijnst wegkijken, lekker scherp, fijne kleuren en relatief rustige achtergronden. De 3e is mij wat te druk en er is een vrij harde belichting die ik niet lekker vind wegkijken. 4 is een fijne plaat, goed rustig met je onderwerp mooi gelijk in beeld. 5 heeft ook wel wat door de kleuren, maar is mij ook net iets te hard belicht
daar ga ik volledig in mee ,alleen vind ik de achtergronden wat druk ,maar blijkbaar kon je niet veel meer doen ,want je hebt op alle foto's f2.8 gebruikt ,lager kon niet meer,![]()
Dat er zo'n grote scherptediepte is, ondanks het lage diafragma komt omdat ik geen spiegelreflex heb. Vandaar dat de achtergrond wat druk is.
Gotchas schreef:Echt jammer van die achtergronden, want die zijn voor het mooie echt te druk.
Scherpte is bij allemaal keurig in orde, eerste 2 kijken het lekkerst weg!

Ayla schreef:Fijne serie! Goeie scherptes op de kopjes en fijne composities, die leuk afwijken van de 3:4 verhouding. De eerste 2 vind ik het fijnst wegkijken, lekker scherp, fijne kleuren en relatief rustige achtergronden. De 3e is mij wat te druk en er is een vrij harde belichting die ik niet lekker vind wegkijken. 4 is een fijne plaat, goed rustig met je onderwerp mooi gelijk in beeld. 5 heeft ook wel wat door de kleuren, maar is mij ook net iets te hard belicht