Daarom maar een paar vragen:
- herkent iemand dit?
2) weet iemand een oplossing?
3) hebben jullie tips voor apps die wél gewoon doen wat ik wil? ;-)

Ik ken de naam, maar heb er nooit mee gewerkt. Bevalt goed begrijp ik?Gaveaupiano schreef:Ik neem aan dat IrfanView je bekend is?
Gek... ik heb de app eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd: zonder resultaat. Mijn versie is 2023.11030.27009.0.petervaneekelen schreef:Ik gebruik ook Foto's om jpegs en tiffs te bekijken onder Windows11 en heb niet jouw probleem?

Ah, dat verklaart het inderdaad. Wat Frans zegt.MarcoEOS schreef:edit: ik merk nu dat het alleen bij RAW-foto's gebeurt, niet bij JPEG's.

Dank, geprobeerd. Helaas zonder resultaat.GladiusMaximus schreef:.Je zou dit eens kunnen proberen in Regedit.
Dank! Het gekke is wel dat ik er pas sinds enkele weken last van heb, terwijl ik al veel langer alleen in RAW fotografeer.Frans schreef:Heeft te maken met het (niet) gebruiken van de exif voor de foto- orientatie.
Even gecheckt: dat werkt inderdaad. Moest wel even puzzelen om WPV weer actief te krijgen.Ahum schreef:Je kunt ze natuurlijk ook in de oude Windows Photo Viewer openen dan werkt het goed.