Rode juffer

De kriebelende kruipertjes
Plaats reactie
Daantje
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw

Rode juffer

Bericht Geplaatst:

Afbeelding

Afbeelding

Hierbij nog 2 probeersels van mij. Heb ze verkleind voor het plaatsen, maar heb het idee dat ze hierdoor ruis krijgen...jammer. Welke compo spreekt het meest aan?
Omhoog Profiel Foto's
Tony
Lid
Lid
Contacteer:

Re: Rode juffer

Bericht Geplaatst:

het rode kader is niet echt mooi voor je foto naar mijn smaak, :blush van de libel zelf is ook weinig te zien, of het een rode is zie ik niet, of je bedoelt de rode blaadjes waar hij op zit, achtergrond is mooi waardoor de vleugels er wel mooi opstaan :) ook zouden ze wat scherper mogen ( na het verkleinen nog naverscherpt ?) de tweede is denk ik een crop van de eerste en daardoor krijg je ook wat meer ruis
Omhoog Profiel Website Foto's
Kbosman
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Het idee om eens een keer de libel (want het is geen juffer!) tegen de lucht in te fotograferen is een goede keus, vooral omdat de bladeren wel meekleuren. Waarschijnlijk is het een heidelibel maar hier zijn ook meer soorten van (door deze foto niet te herkennen).

Wat betreft je kader moet je je afvragen wat je ermee wil. In dit geval (en zeker door een kleur als rood) trekt het zoveel aandacht, dat de foto nu slecht bijzaak wordt. Soms werkt een kader aanvullend door meer diepte werking en dan zou je het goed kunnen gebruiken.
Daarnaast blijft het ook een kwestie van smaak
Peter de Mooij
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Leuk "gedaantje" apart die kleur van het gestorven blad zo rood dat het net haar lijfje lijkt. Kader zeg ik niets over want het is geen kaderbeoordeling en ieder zijn meug. Mooi standpuntje ook...More please!
Plaats reactie

Terug naar “Insecten”