f/7.1
brandpunt 24.0 mm
iso 200

struisvogel schreef:Heel mooie compo en goede foto .
Alleen de realiteit is toch anders dan op deze foto denk ik.

@win schreef:De compositie van de foto is uitstekend. Mooi stil water, bootje (had iets meer op de voorgrond mogen liggen) en een zware lucht op de achtergrond. De foto staat scheef, dat is jammer.
De belichting (zeker als je een HDR hebt gemaakt) vind ik onvoldoende. De lucht net boven de horizon is uitgebeten en in de wolken zie ik een soort van clipping in het donkere deel. Het ziet er allemaal net niet goed uit. Uit hoeveel foto's bestaat deze HDR?

@win schreef:Het lijkt dat de 'black clipping' waarde te hoog staat. Beter effect zou je kunnen krijgen door de toale belichting van de foto iets naar beneden te brengen en de blacks iets minder. Het is erg lastig uit te leggen omdat bijvoorbeeld een tool als photomatix heel veel schuifjes heeft en elke foto weer zijn eigen specifieke instelling vraagt.
Voor een goede HDR heb je natuurlijk goed basismateriaal nodig. De donkerste foto moet bijvoorbeeld nog details hebben in het deel wat nu wit is (net boven de horizon). De lichtste foto moet nog detail hebben in de donkerste delen van de foto (in dit geval waarschijnlijk de wolken en het bootje). Probeer anders eens een paar variaties of post de 3 originelen hier in het forum, dat maakt het gemakkelijker om tips te geven.