King Tiger(5)

Verslagen, reportage's e.d.
Plaats reactie
Ron62
Moderator
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

King Tiger(5)

Bericht Geplaatst:

Foto 1
Afbeelding

Foto 2
Afbeelding

Foto 3
Afbeelding

Foto 4
Afbeelding
Omhoog Profiel Foto's
Yves
Donateur
Bezwaar bewerken: Ja

Re: King Tiger(5)

Bericht Geplaatst:

Ik vind het in ieder geval een gave serie, foto 2 kan zo uit een documentaire komen :up

Mvg Yves
Omhoog Profiel Foto's
Ronald Jan 76
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Ik krijg niets te zien.
Omhoog Profiel Website Foto's
Ron62
Moderator

Bericht Geplaatst:

Dank je wel Yves. :up

@Ronald, ik heb dat zelf ook weleens met sommige foto's, hoewel het de laatste tijd wel beter gaat, is een 'probleem' van Postimg, misschien als je morgen kijkt, of volgende week dat je ze dan wel ziet en misschien moet je iets langer wachten totdat de foto's geladen zijn, dat heb ik zelf soms ook.....deze zie ik nu in ieder geval wel gewoon. :dk
Omhoog Profiel Foto's
Ron62
Moderator

Bericht Geplaatst:

Ik kijk nu weer en terwijl ze gister bij mij snel laadden gaat het vandaag weer heel traag, ga er toch over denken om weer een andere uploadsite te gaan gebruiken.

En o ja Yves, het stuk wat je in foto 2 ziet is eigenlijk ook één van de weinige niet originele delen van deze tank.
De loop van de tank was in tweeën geschoten en het voorste deel ontbrak dus.
Men heeft toen een gedeelte van de loop van een Panther(iets kleinere Duitse tank) genomen en op het onderste stuk van deze loop gelast.
Het grote verschil is dat een Panther een 75mm kanon heeft en een Tiger een 88mm kanon en er zijn een aantal puristen die dit heel erg jammer vinden en dus altijd daarover zitten te zeuren als deze tank weer eens ter sprake komt op de social media. ;)

Foto van heel lang geleden, met ontbrekende stuk loop:

Afbeelding
Omhoog Profiel Foto's
Yves
Donateur

Bericht Geplaatst:

:up , Ik vind dergelijke opnames altijd interessant Ron.
Wij schrijven ons met een groepje van vier regelmatig in als er in de omgeving een quiz georganiseerd wordt .
Iedereen heeft zijn eigen specialiteit en van mij is dat geschiedenis in het algemeen en mijn sterkste punt zijn de gewapende conflicten uit de 20é eeuw :)

Mvg Yves
Omhoog Profiel Foto's
Ron62
Moderator

Bericht Geplaatst:

Leuk Yves. :up

Geschiedenis heb ik ook altijd al interessant gevonden, ook toen ik nog op school zat(hele ouwe mensen weten het nog :rof ) en dan vooral veel dingen over WW2 en in de Ardennen(en natuurlijk ook Normandië) is daar nog heel veel van terug te vinden, omdat daar in 1944 zo ontzettend hard gevochten is.
Dus als we in de Ardennen zijn wil ik meest wel even langs La Gleize, Houffalize, La Roche-en-Ardenne, Manhay, enz, daar staan o.a. nog wat van die oude tanks en heb je ook diverse musea wat ermee te maken heeft.
Vorig jaar zijn we ook in Duitsland geweest maar bij het Harz gebergte, daar heb je o.a. een concentratie/werkkamp(wat vaak heel indrukwekkend is) en nog een oude grensovergang van DDR naar BRD.....op de heenweg 2 overnachtingen in Munster gedaan en daar het Deutsche Panzermuseum bezocht.
Omhoog Profiel Foto's
Yves
Donateur

Bericht Geplaatst:

:up
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Documentaire/Reportage”