Mijn eerste echte foto sinds jaren.

Heel rustig benaderen met langzame bewegingen en opletten dat je schaduw niet over het beestje valt. Mocht je ze toch opjagen blijf dan bewegingloos staan, vaak komen libellen even later op precies hetzelfde takje terug. Maar de een is de ander niet, sommigen zijn erg schuw en anderen weer wat minder.Meksjoef schreef: 14 jul 2026 18:38 Knappe plaat hoor! Hoe doen jullie dit toch? bij mij blijven ze nooit zitten....

ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo'n ochtendmens benRob Olivier schreef: 14 jul 2026 21:22![]()
Ik moet toegeven dat ik twijfelde of ik het AI gebruik moest vermelden. Maar Generative Fill, ook al is het om alleen om iets weg te poetsen, valt onder AI dus ik dacht laat ik eerlijk wezen.Ik heb geen idee wat hier gebruikelijk is in deze situatie.
Succes met je poging om libellen te gaan fotograferen. Gewoon veel proberen en goed op het gedrag letten. Op een gegeven moment zal je gaan leren wat kan en wat niet kan. Nog een tip: vroeg in de ochtend zijn insecten nog koud en makkelijker te benaderen. Als ze eenmaal zijn opgewarmd worden ze vliegeriger.

Oeps, ik vrees dat je dan maar beter een ander onderwerp kan zoeken.Meksjoef schreef: 15 jul 2026 15:44 ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo'n ochtendmens benVoor 9:00 mijn bed uit, is al vrij uniek
![]()